Schimbare denumire firmă
Acasă » Schimbare denumire firmă

Schimbare denumire firmă

De la codurile CAEN la acționariat, orice modificare SRL este posibilă, doar cu informarea ONRC în prealabil. Află în cele ce urmează ce presupune schimbarea numelui firmei, când și cum se face schimbarea denumirii firmei, dar și care sunt implicațiile.

Numele firmei: ce este și cum alegi denumirea potrivită pentru firmă?

Numele firmei este unul dintre elementele importante în începerea unui business. Astfel, trebuie ales cu grijă și inspirație, fiind reprezentativ pentru crearea și consolidarea unui brand. Cum alegi denumirea potrivită pentru firmă?

  • poți alege un nume format din cuvinte inventate/acronime relevante 
  • dacă alegi un nume mai lung, ar fi ideal să optezi pentru un joc de cuvinte, fiind astfel mai ușor de memorat
  • un nume pozitiv va genera un nivel mai mare de încredere din partea clienților
  • trebuie să eviți înscrieri ce conțin cuvinte precum: academic, universitar, școlar sau alte derivate – sunt interzise prin lege
  • și cuvintele precum național, institut sau român sunt caracteristice instituțiilor și autorităților publice, iar pentru a le folosi trebuie acordul Secretariatului General al Guvernului. 

Nu ai inspirație în alegerea unui nume potrivit? Găsești un generator de nume pe platforma StartCo. 

Schimbare denumire firmă: Când poți să schimbi denumirea unei firme?

La fel ca și în cazul codurilor CAEN, te poți răzgândi în privința denumirii alese pentru firma ta. Astfel, oricând dorești, poți opta pentru schimbarea denumirii firmei la ONRC. Citește în continuare și află care sunt situațiile când poți solicita această modificare, precum și care sunt pașii și implicațiile acestei proceduri. 

Există mai multe situații în care poți alege să schimbi denumirea firmei tale:

  1. ca urmare a unei cesiuni sau în urma deciziei asociaților
  2. dacă dorești să preiei o firmă și să o transformi complet
  3. vrei să aduci un element de noutate firmei 
  4. sau vrei să îți creezi un nou brand. 

Ce presupune modificarea denumirii firmei? Pașii necesari

Schimbarea denumirii firmei nu este neapărat o procedură foarte complexă, nefiind cu mult diferită de alegerea numelui firmei. Dacă nu ești prea încântat de birocrație și de timpul alocat documentației necesare procedurii, poți alege să apelezi la un specialist, sau să faci modificarea rapid pe platforma StartCo, cu doar câteva click-uri.

Astfel, pentru modificarea numelui firmei, trebuie să parcurgi 5 pași: 

  1. alegerea unui nou nume (vezi aici mai multe informații despre cum alegi numele potrivit pentru afacerea ta): este bine să ai câteva variante din care să poți alege una disponibilă
  2. rezervarea denumirii la ONRC: la fel ca la înființarea unei firme trebuie să verifici disponibilitatea numelui ales la Registrul Comerțului sau online, pe portalul ONRC.
  3. pregătirea documentației pentru Registrul Comerțului (vezi mai jos ce acte îți sunt necesare)
  4. depunerea cererii de schimbare denumire firmă (mai jos găsești modalitățile prin care poți face această modificare)
  5. declararea modificării la ANAF

De ce ai nevoie pentru a schimba denumirea firmei? Acte necesare

Pentru modificarea numelui firmei, Registrul Comerțului solicită un dosar care să conțină următoarele documente:

  • Cererea de înregistrare a mențiunii
  • copii CI ale administratorilor și unde este cazul și ale asociaților
  • actul constitutiv actualizat
  • dovada verificării disponibilității și a rezervării firmei
  • declarația-tip pe propria răspundere privind condițiile de funcționare
  • hotărârea AGA sau decizia Asociatului Unic

Cum poți să modifici numele firmei?

Poți merge cu dosarul la ONRC, după ce în prealabil ai ales și rezervat noul nume, sau dacă vrei să scapi de stresul birocratic, poți apela la variante digitale:

  1. pe portalul ONRC, dacă deții un certificat de semnătură electronică
  2. pe platforma StartCo, 100% online, fără hârtii, fără certificat digital.

Ce documente se modifică în firmă ca urmare a schimbării denumirii?

Odată cu modificarea denumirii, Registrul Comerțului va emite noi documente de Înmatriculare ale firmei: 

  1. certificat de înregistrare (CUI) 
  2. certificate constatatoare de autorizare a activității. 
  3. De asemenea, ulterior înregistrării la Registrul Comerțului va trebui să depui declarația 010 la ANAF și să îți preschimbi Certificatul de Înregistrare în Scopuri TVA (sau TVA intracomunitar), dacă este cazul.

Ce mai trebuie să faci după schimbarea denumirii la Registrul Comerțului?

După ce ai modificat denumirea firmei la Registrul Comerțului, nu uita 

  1. să îți anunți toți furnizorii cu privire la această schimbare 
  2. să actualizezi programul de facturare cu noua denumire a firmei
  3. să informezi băncile la care ai deschise conturi pe firmă.

Similar Posts