Deschiderea contului bancar pentru firmă: ce acte sunt necesare și cum alegi banca potrivită?
Acasă » Contabilitate & legislație pe limba ta » Deschiderea contului bancar pentru firmă: ce acte sunt necesare și cum alegi banca potrivită?
|

Deschiderea contului bancar pentru firmă: ce acte sunt necesare și cum alegi banca potrivită?

Deschiderea unui cont bancar e un pas esențial pentru orice firmă. Indiferent dacă abia ți-ai început afacerea sau ai un business stabil, pur și simplu nu poți opera legal o afacere dacă nu ai un cont bancar pe firmă. Un cont bancar pe firmă îți permite să depui capitalul social, să încasezi plăți de la clienți și să efectuezi plăți către furnizori, angajați și către bugetul de stat (taxele și impozitele aferente afacerii). Află ce presupune deschiderea contului bancar pentru firmă, de ce acte ai nevoie și cum alegi banca potrivită.

Deschiderea unui cont curent pentru firmă

Ce este contul curent?

Contul curent este contul bancar prin intermediul căruia se fac toate operațiunile:

  • încasări de la clienți
  • plăți către furnizori
  • plata salariilor către angajați și a taxelor către ANAF
  • creditarea firmei
  • depuneri/retrageri de numerar etc.

Orice firmă are nevoie de un cont bancar pentru a putea funcționa ca business.

Cum îți mai poate fi de folos un cont curent?

De asemenea, pe lângă operațiunile de zi cu zi, un cont curent este necesar și atunci când:

  1. Vrei să aplici pentru un credit bancar pentru finanțarea afacerii 
  2. Sau dacă vrei să implementezi plata cu cardul pe site-ul tău.
De ce ai nevoie pentru a deschide un cont curent?

Deschiderea unui cont bancar curent este o procedură relativ simplă și diferă mai mult sau mai puțin, în funcție de banca aleasă. De obicei, pentru deschiderea unui cont bancar trebuie să mergi fizic în sucursală, dar sunt bănci unde poți să îți deschizi contul 100% online.

Ai nevoie de următoarele documente pentru a deschide un cont pe firmă:

  1. Actul constitutiv
  2. Certificatul de înregistrare la ONRC
  3. Actul de identitate al administratorului/reprezentantului legal
  4. Rezoluția ONRC privind constituirea societății
  5. Certificatul constatator de la ONRC
  6. Cererea pentru deschiderea contului și specimenul de semnătură pentru administratorul societății
  7. Alte documente pe care banca aleasă le poate solicita.

De reținut!

  1. Poți deschide un cont curent în lei sau în valută
  2. Poți avea mai multe conturi curente (în lei și în valută)
  3. Nu este necesar să meargă toți asociații la bancă, ci doar administratorul firmei. Important este ca acesta să aibă toate documentele în original, 
  4. În momentul depunerii documentelor pentru deschiderea de cont, banca va verifica actele firmei, dar și obiectul de activitate. Trebuie să știi că unele bănci nu acceptă firme care activează în anumite industrii cum ar fi jocuri de noroc.

Cum alegi banca potrivită?

Este bine să știi sau să estimezi care vor fi nevoile afacerii tale ca să-ți dai seama ce ofertă va fi mai avantajoasă pentru tine. Uite ce lucruri să analizezi atunci cand consulți diferite oferte bancare:

  • pachetele oferite de bancă și condițiile impuse
  • valoarea comisioanelor și a taxelor privind diferite operațiuni precum:
    • deschiderea și administrarea contului
    • operațiunile interbancare
    • retragerea de numerar
    • încasările de la clienți
    • serviciile de Internet Banking/Mobile Banking/POS/e-commerce
  • numărul de sucursale și disponibilitatea acestora (daca pentru tine e important acest aspect)
  • suportul tehnic oferit firmelor
  • facilitățile pentru companii
  • precum și nevoile afacerii tale
    • plăți și încasări
    • viramente către angajați
    • plata taxelor la bugetul de stat
    • schimb valutar
    • credite
    • implementarea plății cu cardul pe site-ul firmei 

etc.

Cum deschizi un cont 100% online și cu 100% beneficii pentru afacerea ta?

Băncile tradiționale au anumite limitări din cauza birocrației și comisioanelor mari, mai ales pentru plățile în valută și schimburile valutare. Din acest motiv, tot mai mulți antreprenori se orientează către soluții bancare alternative precum Wise, Revolut etc., iar una dintre favorite este Revolut Business.

De ce Revolut Business? Revolut Business vine cu o mulțime de avantaje pentru orice firmă:

  1. Păstrezi banii în 28 de monede
  2. Convertești la cursul de schimb valutar real
  3. Faci plăți în 28 de monede diferite oriunde în lume la costuri de 10 ori mai mici decât în bănci
  4. Deschizi contul 100% online

Aceste beneficii fac din Revolut Business o alegere excelentă pentru afacerile care

  • operează în mai multe țări
  • tranzacționează în mai multe monede
  • au clienți și furnizori din mai multe țări și trebuie să facă plăți sau transferuri în mai multe valute, etc.

Totuși, chiar dacă Revolut Business îți permite deschiderea unui cont 100% online este suficient să ai doar un cont de Revolut Business?

Dacă îți desfășori activitatea doar la nivel internațional (de exemplu, ai clienți doar din afară și nu ai angajați), atunci da, poate fi suficient doar contul Revolut Business. Dacă în schimb, ai o activitate la nivel național sau îți dorești să ai acces la facilități precum linii de credit sau împrumuturi bancare, atunci este nevoie și de un cont bancar tradițional.

Recomandarea noastră? Folosește atât un cont Revolut business pentru plăți internaționale, schimburi valutare, sau încasări în alte valute, și un cont la o bancă tradițională pentru operațiuni în lei și acces la linii de credit. De exemplu, îți poți deschide cont bancar online la Libra Internet Bank direct din aplicația StartCo, fără să te deplasezi.

Așa vei putea să te bucuri de beneficiile oferite de fiecare soluție în parte.

Cum deschizi cont 100% online la Libra?

Tot ce trebuie să faci pentru a-ți deschide un cont bancar online este să:

# Pasul 1: Intri aici

# Pasul 2: Completezi Formularul Online

# Pasul 3: Încarci Actele Electronic

# Pasul 4: Faci Verificarea Video

# Pasul 5: Primești Cardul Acasă

De ce să-ți deschizi cont online la Libra?

  1. Îți deschizi și administrezi contul 100% online, sigur și rapid 
  2. Ai primele 12 luni gratuite dacă ai firma nou-înființată 
  3. După 12 luni ai un cost fix de administrare de 50 sau 100 lei în funcție de pachetul ales 
  4. Ai specialist dedicat contului tău și multe alte beneficii

În plus, îți poți alege pachetul potrivit pentru tine, conform nevoilor și obiectivelor afacerii tale. Ce mai trebuie să reții este că nu există nicio diferență între contul clasic (deschis în sucursală) și contul deschis online. Vei putea folosi contul pentru toate operațiunile, cu acces inclusiv în mobile banking din aplicația Libra. Iar dacă ai optat și pentru emiterea unui card asociat contului, acesta va ajunge la adresa indicată de tine în mod gratuit. Mai multe informații poți găsi despre contul Libra și beneficiile sale poți găsi aici.

Articole similare