Deschiderea contului bancar pentru firmă: ce acte sunt necesare și cum alegi banca potrivită?
Acasă » Contabilitate & legislație pe limba ta » Deschiderea contului bancar pentru firmă: ce acte sunt necesare și cum alegi banca potrivită?
|

Deschiderea contului bancar pentru firmă: ce acte sunt necesare și cum alegi banca potrivită?

Indiferent de forma de organizare juridică, deschiderea unui cont bancar curent este necesară pentru depunerea capitalului social și chiar pentru a încasa facturile, sau pentru a face plăți către furnizori, angajați ori către bugetul de stat (taxele și impozitele aferente afacerii). Află ce presupune deschiderea contului bancar pentru firmă, de ce acte ai nevoie și cum alegi banca potrivită.

Deschiderea unui cont curent pentru firmă

Ce este contul curent?

Orice firmă are nevoie de un cont bancar pentru  a putea funcționa ca business.

De ce este necesar un cont curent?

Spre deosebire de contul de capital social, care permitea doar depuneri de numerar, prin intermediul contului curent poți face mai multe operațiuni necesare funcționării afacerii:

  1. poți face plăți către
    • furnizori
    • angajați
    • bugetul de stat
  2. poți încasa de la clienți contravaloarea serviciilor/bunurilor vândute
  3. poți solicita credite bancare pentru finanțarea afacerii tale
  4. poți implementa plata cu cardul pe site-ul tău
De ce ai nevoie pentru a deschide un cont curent?

Deschiderea unui cont curent bancar este o procedură relativ simplă și diferă mai mult sau mai puțin, în funcție de banca aleasă. Se poate face fizic, însă sunt bănci care permit deschiderea 100% online.

Ulterior înființării firmei vei avea nevoie de următoarele documente pentru a-ți deschide un cont bancar pentru firmă:

  1. Actul constitutiv
  2. Certificatul de înregistrare la ONRC
  3. Actul de identitate al administratorului/reprezentantului legal
  4. Rezoluția ONRC privind constituirea societății
  5. Certificatul constatator de la ONRC
  6. Cererea pentru deschiderea contului și specimenul de semnătură pentru administratorul societății
  7. Alte documente pe care banca aleasă le poate solicita.

De reținut!

  1. Poți deschide un cont curent în lei sau în valută
  2. Poți avea mai multe conturi curente (în lei și în valută)
  3. Deschiderea contului curent trebuie efectuată la o bancă comercială

Cum alegi banca potrivită?

Contul curent bancar îți va facilita relațiile comerciale, dar și cu autoritățile și angajații. Prin urmare, trebuie să alegi informat banca potrivită nevoilor tale. Cum poți face asta având în vedere cât de variată este piața serviciilor bancare? Nimic mai simplu: trebuie doar să

  • analizezi oferta băncilor și condițiile impuse
  • valoarea comisioanelor și a taxelor privind diferite operațiuni precum:
    • deschiderea și administrarea contului
    • operațiunile interbancare
    • retragerea de numerar
    • încasările de la clienți
    • serviciile de Internet Banking/Mobile Banking/POS/e-commerce
  • numărul de sucursale și disponibilitatea acestora
  • suportul tehnic oferit firmelor
  • facilități pentru companii
  • precum și nevoile afacerii tale
    • plăți și încasări
    • viramente către angajați
    • plata taxelor la bugetul de stat
    • schimb valutar
    • credite
    • implementarea plății cu cardul pe site-ul firmei etc.

Cum deschizi un cont 100% online și cu 100% beneficii pentru afacerea ta?

O variantă ar fi deschiderea unui cont Revolut Business. De altfel, concurența dintre rețeaua bancară din România și Revolut este foarte mare, astfel încât contul Revolut Business este foarte util oricărei firme în special datorită faptului că

  1. poți păstra capital în 28 de monede
  2. poți converti la cursul de schimb valutar real
  3. și poți efectua plăți cu ușurință, în 28 de monede diferite oriunde în lume la costuri de 10 ori mai mici decât în bănci.

Totuși, chiar dacă Revolut  îți permite deschiderea unui cont 100% online, alegerea optimă ar fi deschiderea unui cont curent la una dintre băncile tradiționale, concomitent cu un cont Revolut Business. Asta pentru că, deși oferă multe beneficii, contul Revolut business are și o serie de limitări, precum faptul că nu poți efectua plățile de taxe și impozite către stat din contul de Revolut deoarece nu există un câmp în care poți completa CUI-ul firmei tale. Dacă nu poți completa CUI-ul firmei, ANAF-ul nu va ști cine a făcut plata și îți va returna suma plătită.

Astfel, în acest sens o variantă benefică pentru orice firmă, indiferent de forma juridică (SRL, PFA, PFI) este deschiderea unui deschiderea unui cont online pe firmă la o bancă tradițională. De exemplu, îți poți deschide cont bancar online la Libra Internet Bank direct din aplicația StartCo, fără să te deplasezi.

Cum deschizi cont 100% online la Libra?

Tot ce trebuie să faci pentru a-ți deschide un cont bancar online este să:

# Pasul 1: Intri aici

# Pasul 2: Completezi Formularul Online

# Pasul 3: Încarci Actele Electronic

# Pasul 4: Faci Verificarea Video

# Pasul 5: Primești Cardul Acasă

De ce să-ți deschizi cont online la Libra?

  1. Îți deschizi și administrezi contul 100% online, sigur și rapid 
  2. Ai primele 12 luni gratuite dacă ai firma nou-înființată 
  3. După 12 luni ai un cost fix de administrare de 50 sau 100 lei în funcție de pachetul ales 
  4. Ai specialist dedicat contului tău și multe alte beneficii

În plus, îți poți alege pachetul potrivit pentru tine, conform nevoilor și obiectivelor afacerii tale. Ce mai trebuie să reții este că nu există nicio diferență între contul clasic (deschis în sucursală) și contul deschis online. Vei putea folosi contul pentru toate operațiunile, cu acces inclusiv în mobile banking din aplicația Libra. Iar dacă ai optat și pentru emiterea unui card asociat contului, acesta va ajunge la adresa indicată de tine în mod gratuit. Mai multe informații poți găsi despre contul Libra și beneficiile sale poți găsi aici.

Articole similare