Prelungire sediu social
Acasă » Prelungire sediu social

Prelungire sediu social

Expirarea sediului social al unui SRL atrage sancțiuni atât pentru firmă, cât și pentru administrator. Află ce riști dacă expiră sediul social, când trebuie să faci prelungire de sediu social, cum se face și de ce acte ai nevoie. 

Ce este sediul social?

Sediul social al unui SRL este adresa oficială a firmei (“domiciliul”), unde poți fi contactat de instituțiile statului (ANAF, ITM, ONRC, etc) și unde primești corespondența societății. 

Sediul social se alege la înființarea firmei, fiind una dintre condițiile impuse de ONRC pentru înregistrarea societății. Pentru a declara sediul social ai nevoie de un document care să ateste dreptul de folosință a spațiului (contract de comodat/de închiriere/asistență juridică sau titlu de proprietate dacă imobilul este proprietatea firmei). Prin urmare, sediul social poate fi stabilit

  1. în locuința ta
  2. în locuința/proprietatea altcuiva pentru care ai un contract de comodat/închiriere
  3. într-un spațiu închiriat într-o clădire cu destinată spațiilor de birouri
  4. în cabinetul unui avocat.

Ce riști dacă expiră sediul social?

Durata sediului social este echivalentă cu durata actului care atestă dreptul de folosință a spațiului (contract de comodat/de închiriere etc.). 

Care e durata de valabilitate a sediului?

Durata de valabilitate a sediului este înscrisă în contractul de comodat/închiriere pentru folosința spațiului. Dacă nu mai găsești acest document, poți scoate un certificat constatator de la Registrul Comerțului pentru a afla până când este valabil sediul firmei tale.

Sediul social expirat

Îți expiră contractul privind sediul social? Iată ce trebuie să faci:

  1. îl poți prelungi
  2. sau poți modifica adresa sediului social la altă adresă (vezi aici cum se face schimbarea sediului social)

De ce trebuie să ai mereu un sediu social în termen de valabilitate?

Este esențial să nu lași sediul social să expire și să fie mereu în termen de valabilitate. Nu uita, sediul social este adresa oficială a firmei. Instituțiile statului au nevoie de o adresă validă unde te pot contacta și unde îți pot trimite scrisori și documente oficiale. 

Ce se întâmplă dacă nu faci nimic la expirarea sediului social?

Dacă în cazul expirării sediului profesional al unui PFA lucrurile nu sunt atât de grave, în cazul unui SRL riscurile sunt mai mari. 

Astfel, dacă perioada de valabilitate a sediului social expiră, ANAF se poate sesiza și îți poate declara firma inactivă fiscal. Dar asta nu este tot. În calitate de administrator vei avea fapta înscrisă în cazierul fiscal. Prin urmare, nu vei mai putea fi asociat sau administrator în alte firme până la ștergerea cazierului.

Ce înseamnă prelungirea sediului social?

Prelungirea sediului social presupune prelungirea valabilității sediului prin prelungirea actului care atestă dreptul de folosință. Astfel, adresa oficială a firmei rămâne aceeași.

Când trebuie prelungit sediul social?

Sediul social trebuie prelungit atunci când contractul de comodat/de închiriere expiră, dar vrei să păstrezi sediul firmei la aceeași adresă.

Când NU poate fi prelungit sediul social?

Sunt situații când nu se poate prelungi sediul social, și trebuie să faci schimbarea sediului la altă adresă:

  1. Dacă ai avut sediul social stabilit la un Cabinet de Avocatură, după 1 an de zile trebuie să schimbi sediul social fie la un Cabinet de Avocatură diferit, fie într-un alt spațiu. Nu poți prelungi valabilitatea sediului la același Cabinet de Avocatură!
  2. Dacă contractul de comodat expiră și nu poate fi prelungit trebuie să muți sediul social la altă adresă pentru a evita declararea inactivității fiscale a firmei.

Cum se poate face prelungirea sediului social?

Orice modificare SRL trebuie înregistrată la Registrul Comerțului de care aparține firma. Poți face prelungirea sediului social al firmei prin depunerea dosarului cu documentele solicitate la ghișeul ONRC, sau dacă deții un certificat digital, pe portalul ONRC.

Dacă vrei să eviți cozile la ghișeu, dosarele cu șină și stresul birocratic, platforma StartCo este soluția potrivită antreprenorului modern. Simplu, rapid, 100% online și cu numai câteva click-uri.

Documente necesare pentru prelungirea sediului social

Vrei să prelungești sediul social al firmei prin platforma StartCo? Iată de ce documente ai nevoie:

  1. act adițional la contractul de comodat sau de închiriere inițial. Prin actul adițional, părțile contractante stabilesc prelungirea perioadei în care firma are dreptul de a avea sediul stabilit la adresa din contract. Dacă nu ai un act adițional, îl poți genera direct din platformă.
  2. buletinul administratorului.

Nu ai posibilitatea de a prelungi valabilitatea contractului de comodat? Nu-i nimic, poți face schimbarea sediului social la o altă adresă la fel de simplu.

Similar Posts