Cum să-ți pregătești afacerea pentru o recesiune
Acasă » Dezvoltă-ți afacerea » Cum să-ți pregătești afacerea pentru o recesiune?
|

Cum să-ți pregătești afacerea pentru o recesiune?

Chiar dacă nimănui nu îi plac recesiunile și cu toții ne dorim să experimentăm încontinuu doar creștere economică, în realitate aceste episoade sunt ciclice și prin urmare cea mai bună strategie este să fii pregătit pentru astfel de momente. Pentru a te ajuta să fii pregătit ți-am pregătit câteva sfaturi. Află așadar cum să-ți pregătești afacerea pentru o recesiune și ce măsuri te ajută să supraviețuiești și poate chiar să prosperi.

Ce este recesiunea?

Recesiunea, sau criza economică, este definită ca o scădere semnificativă a activității economice care este răspândită în întreaga economie și durează mai mult de câteva luni. 

Cum să-ți pregătești afacerea pentru o recesiune?

Deși se poate observa când începe o recesiune, nu este posibil să o controlezi, ci doar să-i limitezi efectele. Cum faci asta? Te pregătești din timp cu un pachet de măsuri anti-criză! Pentru a te ajuta să nu fii surprins nepregătit, ți-am pregătit 10 măsuri menite să te ajute să ieși cu bine sau chiar prosper din recesiune.

1. Asigură-te că ai surse de finanțare

Este important ca afacerea să aibă în primul rând surse proprii de finanțare. Construiește-ți sursele de autofinanțare pentru a le folosi în situații limită în care poate fi dificil să atragi fonduri externe.

2. Asigură-ți cashflow-ul

Un cashflow instabil poate distruge chiar și afacerile mari. Este bine să ai tot timpul un buget de venituri și cheltuieli și să ții sub control fluctuațiile pentru a nu fi surprins de criză cu un mare gol în cashflow.

3. Pregătește-ți rezerve financiare

Piața se poate bloca oricând. Din acest motiv, este bine să ai pregătite ceva economii care să-ți asigure continuitatea cel puțin pentru o perioadă de tranziție. Astfel, rezervele financiare te pot ajuta să câștigi timp pentru lansarea unor măsuri anti-criză. 

4. Identifică surse noi de venituri 

Afacerile înseamnă evoluție. Pentru a rezista în fața recesiunii trebuie să ai ce să vinzi și cui. Așadar, diversifică baza de clienți și identifică noi surse de venit.

5. Fii chibzuit cu cheltuielile

La fel ca în bugetul personal, și în afaceri trebuie să fii chibzuit atât cu banii care îți intră, dar și cu cei care îți ies din firmă. Fii cât mai chibzuit cu cheltuielile și elimină-le cât poți de mult pe cele inutile.

6. Externalizează

Mare parte din procesele unui business pot fi externalizate. Cum timpul înseamnă bani, este bine să aloci timpul tău găsirii de clienți sau realizării unor noi produse, și nu unor aspecte care pot fi ușor externalizate.

7. Sporește agilitatea business-ului 

Este important să pui accent mai mult pe elementele cheie de business, care aduc valoare. Folosește regula lui Pareto (80% din venituri sunt aduse de 20% din produse/servicii) si identifică care sunt sursele de venit cele mai eficiente. Astfel identifică ce face afacerea ta specială și promovează-te cu acestea!

8. Eficientizează-ți procesele

Pentru a deveni mai eficient este bine să folosești resursele care te ajută să simplifici și chiar să automatizezi mare parte din procesele firmei. Cum poți face asta? În primul rând cu ajutorul tehnologiei și al digitalizării.

9. Identifică noi oportunități

Fiecare recesiune prezintă noi nevoi ale pieței si de aceea este o oportunitate unică pentru afaceri de a-și extinde și diversifica ofertele. Încearcă să creezi un produs sau serviciu inovator, sau care satisface o nevoie și nu o dorință.

10. Adaptează-te

Chiar dacă afacerea ta este una profitabilă, trebuie să studiezi constant piața și să te adaptezi, mai ales în situații de criză. Ajustează-ți produsele sau serviciile în funcție de nevoile clienților și nu ezita chiar să adopți un nou produs sau chiar o altă nișă, dacă este cazul. 

Trebuie să realizezi că o criză economică nu este decât un mijloc prin care piața se reorganizează. De aceea, pregătindu-te temeinic, nu doar că vei putea trece cu bine peste această perioadă, dar te poate ajuta să-ți optimizezi afacerea și chiar să identifici oportunități noi, care îți vor asigura o continuitate și după ce trece perioada de criză economică. Identifică oportunități noi, eficientizează și încearcă să profiți cât de mult de o astfel de perioadă de criză.

Articole similare