Adăugare Cod CAEN
Acasă » Contabilitate & legislație pe limba ta » Adăugare Cod CAEN: cum se pot schimba codurile CAEN ale firmei

Adăugare Cod CAEN: cum se pot schimba codurile CAEN ale firmei

În afaceri te poți răzgândi și poți face câte modificări SRL sunt necesare, de la schimbarea denumirii firmei, la modificarea activității de bază. Află ce înseamnă adăugare cod CAEN, cum se pot schimba codurile CAEN ale firmei și ce mai trebuie să faci după schimbarea obiectului de activitate principal.

Ce modificări se pot face privind obiectul de activitate?

Codurile CAEN declarate în actul constitutiv și autorizate pot fi modificate oricând, această precizare fiind valabilă inclusiv pentru codul CAEN principal.

Astfel, poți face următoarele modificări privind codurile CAEN ale firmei tale:

  1. adăugare cod CAEN
  2. eliminare coduri CAEN 
  3. schimbarea codului CAEN principal
  4. schimbaea locului de autorizare a codurilor CAEN

În primele 3 situații menționate mai sus este necesară modificarea și actualizarea actului constitutiv al firmei.

Ce înseamnă adăugare cod CAEN?

Adăugarea unui cod CAEN se referă la includerea unui cod CAEN adițional în Actul Constitutiv al firmei și, implicit, autorizarea acestuia pentru desfășurarea activității la sediul social/un punct de lucru/terți.

Cum se pot schimba codurile CAEN ale firmei?

Poți schimba codurile CAEN ale firmei, indiferent că este vorba de un cod secundar sau chiar de cel principal. Astfel, poți elimina anumite coduri și adăuga altele, dar orice modificare privind activitățile desfășurate ale unei firme trebuie declarate la Registrul Comerțului.

Adăugare/schimbare Cod CAEN: tot ce trebuie să știi

Când este necesară adăugarea/schimbarea unui cod CAEN în obiectul de activitate?

Vrei să faci o schimbare și să desfășori o nouă activitate pe firmă? Trebuie mai întâi să verifici Actul Constitutiv, iar dacă nu găsești codul CAEN pentru activitatea respectivă (anterior anului 2022 firmele puteau avea în Actul Constitutiv mai multe coduri CAEN neautorizate, pe care le puteau autoriza atunci când doreau să înceapă desfășurarea unei noi activități), trebuie să adaugi un nou cod CAEN în Actul Constitutiv. În plus, trebuie să îl autorizezi (conform Legii 265/2022), după caz, în cel puțin una dintre următoarele locații: 

  • la sediu
  • la un punct de lucru 
  • sau la terți.

Cum se face adăugarea/schimbarea codului CAEN principal sau a celor secundare? Documente necesare

Pentru a înregistra la ONRC modificări privind adăugarea unui nou cod CAEN, sau chiar schimbarea codului CAEN principal, ai nevoie de:

  1. actul constitutiv actualizat cu noua structură a codurilor CAEN
  2. hotărârea AGA/decizia asociatului unic
  3. buletinele asociaților și administratorilor
  4. declaraţia-tip pe propria răspundere (original), semnată de administrator din care să rezulte că persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru toate activităţile din obiectul de activitate (toate codurile CAEN precizate în actul constitutiv)
  5. avizele prealabile prevăzute de legile speciale, dacă este cazul
  6. împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original), dacă este cazul
  7. dovada achitării taxelor legale la Registrul Comerțului.

Care sunt modalitățile de depunere a actelor pentru toate modificările de CAEN?

Toate modificările de coduri CAEN, asemenea celorlalte modificări SRL, se fac la ONRC, prin depunerea unui dosar cu șină care să conțină setul de documente enumerate anterior. 

Dacă vrei să eviți cozile de la Registrul Comerțului și să economisești timp, atunci poți alege să faci modificarea codurilor CAEN direct din platforma StartCo, fără stres birocratic și 100% digital.

Ce documente se modifică în firmă ca urmare a adăugării unui cod CAEN?

Prin schimbarea codurilor CAEN ale firmei trebuie să știi că se pot modifica și anumite documente ale firmei, astfel:

  1. adăugarea de noi coduri CAEN duce la actualizarea Actului Constitutiv 
  2. autorizarea unor noi coduri CAEN la sediul social, la un punct de lucru sau la terți, presupune emiterea de noi certificate constatatoare de autorizare a activității pentru locațiile respective.

Ce mai trebuie să faci după adăugarea de noi coduri CAEN?

Sunt situații în care pentru un anumit cod CAEN ai nevoie de autorizații sau avize de funcționare. În acest sens, după adăugarea noilor coduri CAEN, trebuie să contactezi Primăria pentru a verifica dacă trebuie să obții anumite autorizații sau aviz de funcționare pentru a desfășura activitățile prevăzute de codurile CAEN.

Articole similare