Ce înseamnă găzduirea sediului și unde poți găzdui sediul firmei?
Acasă » Ce înseamnă găzduirea sediului și unde poți găzdui sediul firmei?

Ce înseamnă găzduirea sediului și unde poți găzdui sediul firmei?

Pentru a înființa o firmă ai nevoie de o denumire, lista de coduri caen corespunzătoare activităților pe care vrei să le desfășori și un sediu social. Află unde poți avea sediul social, ce înseamnă găzduirea sediului social și unde poți găzdui sediul firmei.

Necesitatea unui sediu social/profesional

Indiferent de forma juridică aleasă (PFA sau SRL), ai nevoie de o adresă fizică în județul/sectorul în care îți vei desfășura activitatea. La această adresă vei putea primi corespondența din partea instituțiilor statului (ONRC, ANAF, ITM etc) sau de la partenerii comerciali.

Cum stabilești sediul social/profesional?

În baza unui contract de comodat/închiriere sau a unui titlu de proprietate. Din acest articol poți afla mai multe detalii despre stabilirea sediului social pentru firmele cu răspundere limitată iar aici despre stabilirea sediului unui PFA.

Unde poate fi stabilit sediul social?

Pentru a stabili sediul social poți opta pentru una din variantele de mai jos:

  1. locuință/proprietate proprie a firmei în baza unui titlu de proprietate (opțiune valabilă pentru firmele deja existente care dețin imobile în patrimoniul lor)
  2. într-un spațiu (comercial / de birouri / cu altă destinație) în baza unui contract de închiriere
  3. într-un apartament dintr-un bloc de locuințe/o proprietate în baza unui contract de comodat
  4. găzduirea la un birou de avocatură în baza unui contract de asistență juridică sau într-un alt spațiu, care poate fi rezidențial sau nerezidențial.

Ce înseamnă găzduirea sediului social?

Găzduirea sediului reprezintă dreptul unei firme de a stabili sediul la o anumită adresă, pentru o anumită perioadă. Găzduirea este, de obicei, fără desfășurare de activități (nu poți autoriza desfășurarea activităților de la sediu) și presupune un anumit cost. Practic, primești dreptul de a avea sediul la adresa respectivă, fără să te poți folosi efectiv de spațiu. Prin urmare, la sediu poți primi corespondența adresată firmei, care îți poate fi apoi redirecționată către o altă adresă, însă nu poți tu să trimiți colete/pachete acolo sau să te folosești în alt mod de spațiu.

Când poți opta pentru servicii de gazduire sediu social?

Poți opta pentru serviciile de găzduire atunci când:

  1. nu dispui de un spațiu propriu 
  2. vrei să muți sediul 
  3. vrei să înființezi rapid firma

Unde poți găzdui sediul firmei?

Găzduirea sediului poate fi:

  1. la cabinetul unui avocat, pentru maxim 1 an de zile. După expirarea perioadei de 1 an, trebuie obligatoriu să muți sediul la altă adresă. De această opțiune pot beneficia doar SRL-urile, nu și PFA-urile.
  2. într-o clădire normală, cu destinație rezidențială sau nerezidențială (ex. clădire de birouri). Aici nu există limita de 1 an. Chiar dacă optezi pentru găzduirea sediului pentru un an, la expirarea perioadei poți prelungi perioada de valabilitate la aceeași adresă, fără să fii obligat să muți sediul în altă parte. În această situație pot opta și PFA-urile pentru găzduirea sediului.

De ce documente ai nevoie pentru găzduirea sediului?

Pentru găzduirea sediului social ai nevoie fie de un contract de asistență juridică (pentru găzduirea la un birou de avocatură), fie de un contract de comodat sau închiriere, după caz (pentru găzduirea sediului într-un alt spațiu, cum ar fi o clădire de birouri).

De ce să optezi pentru găzduirea sediului social?

  1. timp redus alocat găsirii unui spațiu care poate fi folosit ca sediu social
  2. costuri mai mici față de cele generate de întreținerea unui sediu social convențional
  3. este disponibil în orice oraș.

De multe ori, stabilirea sediului social poate fi o piedică pentru cei care vor să pună o afacere pe picioare însă nu dispun de spațiul necesar pentru sediu. În acest caz, găzduirea sediului este cea mai bună și mai rapidă soluție. De asemenea, pe parcurs, ai grijă la durata de valabilitate a sediului pentru a evita declararea firmei ca inactivă fiscal și înscrierea faptei în cazierul fiscal.

Similar Posts