Tot ce trebuie să știi despre codul CAEN: Când ai nevoie de un cod caen autorizat?
Acasă » Tot ce trebuie să știi despre codul CAEN: Când ai nevoie de un cod caen autorizat?
|

Tot ce trebuie să știi despre codul CAEN: Când ai nevoie de un cod caen autorizat?

La înființarea unei firme în actul constitutiv se pot menționa atât un cod CAEN principal, cât și unul sau mai multe coduri secundare. Totuși, menționarea acestora în actul constitutiv nu este suficientă pentru a putea desfășura activitățile vizate. Pentru a genera venituri din obiectul de activitate ales este obligatorie autorizarea codurilor CAEN corespunzătoare. Află când ai nevoie de un cod CAEN autorizat și care este procedura de autorizare.

Ce înseamnă cod CAEN autorizat?

Codul CAEN autorizat este codul pentru care firma are dreptul să desfășoare activități economice.

Când am nevoie de cod CAEN autorizat?

Legea permite înscrierea în actul constitutiv a unui număr nelimitat de coduri CAEN pentru SRL. Totuși, asta nu înseamnă că se poate desfășura activitate pe toate, ci doar pe cele active/autorizate. Pentru a avea dreptul de a desfășura o activitate (pe lângă eventual și alte autorizații/licențe/acreditări), este nevoie de codul caen autorizat aferent domeniului vizat. În funcție de obiectul de activitate ales poți avea nevoie de unul sau mai multe coduri CAEN autorizate.

Când se autorizează codurile CAEN?

Autorizarea codurilor se poate face la înființarea firmei sau ulterior, în funcție de momentul în care se dorește începerea activității în domeniul de activitate ales.

Cum se autorizează codurile CAEN?

Autorizarea codurilor CAEN se face prin depunerea la ONRC a unei declarații tip (Model 2 sau Model 3) pe propria răspundere în care se menționează codurile CAEN pentru care se dorește autorizarea.

Important:

        • autorizarea codurilor CAEN se face pentru locul de unde se desfășoară activitatea, existând posibilitatea autorizării în una, două sau toate cele trei instanțe:
          • la sediul social – firma este autorizată să desfășoare activitățile respective la sediu
          • la un punct de lucru – firma este autorizată să desfășoare activitățile respective la un punct de lucru
          • la terți – firma este autorizată să desfășoare activitățile respective în afara sediilor și a punctelor de lucru, adică la terți. Această opțiune este cel mai adesea utilizată de către freelanceri sau persoanele care nu au un loc fix de muncă, ci își desfășoară activitatea „pe teren”.
        • dacă apar modificări precum:
          • schimbarea sediului social,
          • înființarea unui punct de lucru,
          • modificarea activității de bază,

      trebuie să se depună o nouă declarație pentru autorizare CAEN – declarația M3 (model 3)

Cu StartCo, poți să îți autorizezi codurile CAEN dorite 100% digital. În plus, îți oferim toate informațiile despre modul în care se autorizează codurile CAEN și de ce anumite coduri CAEN trebuie autorizate la terți sau la un punct de lucru.

Similar Posts