Se pot deduce costurile de înființare ale unei firme?
Acasă » Se pot deduce costurile de înființare ale unei firme?
|

Se pot deduce costurile de înființare ale unei firme?

Se pot deduce costurile de înființare ale unei firme? Află când și cum îți poți deduce cheltuielile efectuate pentru constituire.

Ce sunt costurile de înființare?

Costurile de înființare sunt costurile suportate de asociații unui SRL la constituirea unei noi firme:

  1. costurile privind înscrierea și înmatricularea societății
    • taxe Registrul Comerțului
    • costuri notariale
    • onorariu avocațial
    • publicarea în Monitorul Oficial
    • costul serviciilor prestate de o firmă specializată în vederea înființării societății
  2. alte costuri legate de înființare
    • cheltuieli de prospectare a pieței
    • cheltuieli de publicitate
    • alte cheltuieli efectuate în scopul înființării firmei

Se pot deduce costurile de înființare ale unei firme?

Cheltuielile efectuate pentru înființarea unei noi firme sunt deductibile fiscal în temeiul art. 19 alin. 1 din Codul fiscal, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute de lege:

  1. sunt emise pe numele asociaților sau administratorilor firmei care se înființează (conform act constitutiv)
  2. sunt însoțite de documente justificative prin care se poate face legătura dintre cheltuielile consemnate în documentele justificative și numele dat societății în curs de înființare prin actele constitutive.

Important!

  1. Îți poți deduce toate costurile de înființare enumerate mai sus, inclusiv facturile emise de o firmă specializată care se ocupă de înființarea firmei în numele tău.
  2. Poți să înregistrezi în contabilitate și să îți deduci cheltuielile de înființare, chiar dacă facturile sunt emise pe Persoană Fizică (poate fi emisă pe numele asociaților sau administratorilor) și nu pe societate deoarece la momentul emiterii facturilor societatea nu avea încă personalitate juridică sau date de identificare.
  3. Toate operațiunile care s-au făcut în numele firmei anterior înregistrării la Registrul Comerțului se înregistrează în contabilitate cu data înregistrării firmei la ONRC (la explicații este utilă mențiunea datei documentului emis pe numele asociaților/administratorilor)

Se pot deduce cheltuielile efectuate ulterior înființării?

După obținerea numărului de înregistrare la Registrul Comerțului și a Codului Unic de Înregistrare Fiscală, cheltuielile efectuate în scopul desfășurării activității economice și dezvoltării firmei se pot deduce doar dacă

  • există documente justificative
  • care să fie emise pe numele societății.

De reținut!

Pentru a putea deduce cheltuielile ulterior înființării este obligatoriu ca documentele să fie emise pe numele societății, cu datele de identificare ale acesteia.

Vrei mai multe detalii cu privire la deschiderea unei afaceri în România? Află de la consultanții StartCo care sunt primii pași în antreprenoriat.

Similar Posts