Cod CAEN Marketing
Acasă » Cod CAEN Marketing: De ce coduri CAEN ai nevoie pentru o firmă în marketing?

Cod CAEN Marketing: De ce coduri CAEN ai nevoie pentru o firmă în marketing?

Vrei să începi o afacere în marketing? Află cum alegi codurile CAEN potrivite pentru activitatea de marketing, inclusiv sub-domenii precum creare de conținut, editare, PR sau influencer marketing și câte coduri poți alege în funcție de forma juridică.

Firmă Marketing: Ce aspecte trebuie să ai în vedere?

Indiferent de domeniul de activitate, este nevoie de specialiști în marketing (online/offline) care să ajute afacerile să crească. Dacă ești pasionat de acest domeniu, sau ai deja experiență și vrei să îți faci o afacere, iată la ce aspecte trebuie să fii atent la înființarea firmei în domeniul de marketing.

Forma juridică: PFA sau SRL?

Pentru alegerea formei juridice trebuie să ai în vedere câteva aspecte:

  1. Vrei să îți faci firma singur sau vei avea și alți asociați?
  2. Vrei să prestezi servicii de marketing unui număr mic de clienți sau unui număr mai mare de clienți și să îți dezvolți afacerea?
  3. Vrei să desfășori o singură activitate sau un număr nelimitat de activități?
  4. Ai studii sau experiență profesională pentru activitățile pe care vrei să le desfășori?
  5. Numărul de angajați de care estimezi că vei avea nevoie pentru a-ți desfășura activitatea

Află din acest articol mai multe informații despre cum alegi forma de organizare potrivită nevoilor tale.

Coduri CAEN: Cum alegi domeniul de activitate?

Următorul pas este alegerea nișei în care îți vei desfășura activitatea. Poți avea doar anumite activități specifice (ex. creare de conținut), sau poți opta pentru un cod CAEN general, care să îți permită să desfășori activități diverse.  

Câte coduri CAEN poți alege?

Pornind de la regulile de bază, pentru o firmă în marketing poți avea:

  1. ca PFA o limită de maxim 5 coduri CAEN, cu mențiunea că pentru toate codurile selectate trebuie să faci dovada studiilor sau a experienței. 
  2. în vreme ce în cazul unui SRL nu există astfel de restricții, și în cazul acesta poți avea o selecție cât mai completă de coduri CAEN din acest domeniu.

Important: 

  1. Indiferent de forma aleasă (PFA sau SRL) poți avea doar un cod CAEN principal, iar restul codurilor selectate vor fi secundare.
  2. Toate codurile CAEN pe care facturezi trebuie să fie autorizate.

De ce coduri CAEN ai nevoie pentru o firmă în marketing?

Marketing este un termen umbrelă, care cuprinde foarte multe nișe și subdomenii. Din acest motiv este important să alegi corect codul CAEN care se potrivește cel mai bine activității pe care vrei să o desfășori. Deși nomenclatorul CAEN nu reflectă în totalitate realitatea actuală, există câteva variante de coduri CAEN pentru care poți opta. Iată care sunt codurile CAEN pentru care poți opta în dezvoltarea unei afaceri în marketing, în funcție de domeniul în care te specializezi:

  • 7311 – Activități ale agențiilor de publicitate. Este un cod CAEN mai general, care îți permite să desfășori mai multe tipuri de activități din sfera marketingului.
  • 7312 – Servicii de reprezentare media. Ai un blog și nu știi cum să faci bani din el? Simplu, îți faci o firmă cu acest cod CAEN și vinzi spațiu publicitar – reclame pe blog. Codul 7312 este potrivit de asemenea și influencerilor care fac product/brand endorsement.
  • 5819 –  Alte activități de editare. În acest cod intră și editarea online a diverselor materiale: publicitare/imagini, etc.
  • 9003 – Activități de creație artistică. Un cod CAEN potrivit pentru creatorii de conținut de orice tip: bloggeri, vloggeri, etc.
  • 7021 –  Activități de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării – potrivit pentru activități de PR.
  • 7022 –  Activități de consultanță pentru afaceri și management. În acest cod pot intra activități de consultanță strategică pe obiective și strategii de marketing.
  • 5813 – Activități de editare a ziarelor – potrivit pentru industria de publishing.
  • 5814 – Activități de editare a revistelor și periodicelor
  • 7320 – Activități de studiere a pieței și de sondare a opiniei publice

Debutul în antreprenoriat poate fi dificil din cauza legislației și a birocrației. Dacă să îți deschizi o firmă în marketing, la StartCo te putem ajuta să faci asta simplu și cu minim de efort.

Similar Posts