Prelungire sediu PFA

Prelungire sediu PFA

La fel ca în cazul oricărui act, prelungirea sediului sau a punctului de lucru al unei PFA este foarte importantă. Pentru a evita declararea inactivității PFA-ului, dar și eventuale controale ANAF nedorite, trebuie să te ocupi de prelungirea sediului PFA la timp. Află ce valabilitate au sediul profesional și punctul de lucru, dar și cum pot fi prelungite. 

Prelungire sediu PFA

Sediul profesional reprezintă adresa oficială a unui PFA, fiind totodată și spațiul în care acesta își poate desfășura activitatea economică. 

Ce valabilitate are sediul profesional?

Sediul profesional are aceeași valabilitate cu cea a actului prin care se face dovada dreptului de folosință a spațiului în care este declarat. Astfel, la expirarea duratei actului de folosință a sediului profesional titularul PFA-ului are obligația 

  1. de a cere prelungirea sediului profesional, pentru a se afla în legalitate și pentru a evita sancțiunile prevăzute în lege
  2. sau de a muta sediul profesional la o altă adresă. 

Ce acte sunt necesare pentru prelungirea sediului profesional?

Pentru prelungire sediu PFA trebuie să depui o cerere la Registrul Comerțului însoțită de 

  • act adițional la contractul în baza căruia a fost stabilit sediul profesional 
  • copie CI Titular PFA.

Prelungire punct de lucru PFA

Dacă ai o activitate complexă sau care se desfășoară din mai multe locații, este necesar un punct de lucru declarat la ONRC. Acesta poate fi deschis la înființarea PFA sau ulterior înregistrării PFA. 

Ce valabilitate are punctul de lucru?

La fel ca în cazul sediului profesional, valabilitatea punctului de lucru depinde de valabilitatea actului prin care se face dovada deținerii dreptului de folosință asupra spațiului. Astfel, dacă actul prin care se face dovada deținerii dreptului de folosință asupra spațiului are o durată de valabilitate limitată (exemplu contract de comodat, contract de închiriere etc.), atunci punctul de lucru declarat la acea adresă va expira la sfârșitul perioadei contractuale. 

Îți expiră punctul de lucru PFA? Trebuie să decizi: 

  1. dacă prelungești punctul de lucru PFA
  2. dacă nu îl prelungești, atunci trebuie să îl închizi (radiezi) (găsești aici procedura de închidere punct de lucru PFA)
  3. sau dacă deschizi un punct de lucru la o altă adresă (găsești aici procedura de deschidere punct de lucru PFA).

De ce documente ai nevoie pentru prelungire punct de lucru/sediu secundar? 

Pentru prelungire punct de lucru PFA trebuie să depui o cerere la Registrul Comerțului însoțită de 

  • act adițional la contractul în baza căruia a fost stabilit punctul de lucru
  • copie CI Titular PFA.

De reținut!

  1. Trebuie să ai grijă la data expirării sediului profesional sau a punctului de lucru pentru a prelungi la timp. Prelungirea valabilității sediului profesional/punctului de lucru se realizează înainte de expirarea duratei contractuale a actului ce atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu profesional/punct de lucru. 
  2. Dacă îți expiră sediul profesional, ANAF poate emite o decizie prin care îți declară PFA-ul inactiv și îți înscrie fapta în cazierul fiscal. Dacă ai cazier fiscal nu mai poți deține calitatea de asociat sau administrator într-o firmă și nu mai poți înființa un alt PFA. În plus, reactivarea PFA-ului durează aproximativ 3 luni, timp în care nu îți poți desfășura activitatea și ești supus unor controale ANAF. 
  3. Punctul de lucru expirat nu atrage inactivitatea unei PFA, dar nici nu dispare, așa că dacă nu mai ai nevoie de el este mai bine să îl închizi.

Vrei să scapi de birocrație și de cozile la ONRC? Poți face prelungire sediu/punct de lucru PFA 100% online pe platforma StartCo. Tot ce trebuie să faci este să încarci documentele necesare procedurii de prelungire sediu/punct de lucru PFA și astfel eviți inactivitatea PFA, dar și dosarele cu șină de la Registrul Comerțului.

Articole similare