Reluare activitate firmă
Acasă » Contabilitate & legislație pe limba ta » Reluare activitate firmă

Reluare activitate firmă

Ai solicitat la Registrul Comerțului suspendarea activității firmei pentru o perioadă de maxim 3 ani? După acest termen ești obligat să începi fie procedura de reluare activitate firmă, fie cea de radiere. Află în cele ce urmează ce presupune reluarea, cum și când se face, dar și de ce acte ai nevoie.

Reluare activitate firmă

Firmă suspendată voluntar la ONRC? Nu uita că indiferent de timpul solicitat, ai dreptul de a întrerupe activitatea firmei pentru maxim 3 ani. Ce se întâmplă apoi? Trebuie să decizi dacă începi:

  1. reluarea activității firmei după suspendare 
  2. sau dacă renunți la firmă și demarezi procedura de radiere (află mai multe informații aici

Ce înseamnă reluarea activității firmei?

Reluarea activității firmei presupune reluarea activității economice în urma perioadei de suspendare. Prin reluare se înțelege totodată și reactivarea ei din punct de vedere fiscal, ceea ce înseamnă că:

  1. îți poți desfășura din nou activitatea pentru care te-ai autorizat, deci poți emite facturi și poți înregistra noi venituri
  2. poți încasa bani din facturile emise după reluarea activității firmei
  3. trebuie să depui la timp declarațiile
  4. poți relua contractele angajaților (pe care anterior le-ai suspendat pe perioada întreruperii activității)

Când trebuie să reiau activitatea firmei?

Activitatea firmei poate fi reluată oricând până la termenul la care expiră suspendarea firmei la ONRC, dar nu mai târziu de 3 ani de la data solicitării suspendării. 

Desigur, reluarea activității firmei se face doar dacă dorești să continui activitatea economică. În caz contrar, dacă nu dorești să mai continui activitatea, poți decide să începi procedura de de închidere a firmei.

Ce se întâmplă dacă lași să treacă perioada de 3 ani de suspendare voluntară și nu faci nimic? Poți începe să cumulezi amenzi pentru declarații nedepuse și impozite neachitate.

Ce presupune reluarea activității firmei?

Procedura reluării activității unei firme este similară cu cea aplicabilă solicitării suspendării activității la ONRC. Prin urmare, trebuie înaintată o cerere de înregistrare de mențiuni la Registrul Comerțului pentru înregistrarea deciziei de reluare a activității firmei. Citește în continuare și află de ce acte ai nevoie 

Cum se face reluarea activității firmei?

Pentru reluarea activității, trebuie să depui la oficiul Registrului Comerţului o cerere de mențiuni prin care să soliciți reactivarea firmei. Află mai departe cum poți face asta și de ce acte ai nevoie.

Modalități de înregistrare a solicitării privind procedura de reluare a activității

Pentru reluarea activității firmei se poate depune cererea la ONRC atât

  1. fizic, prin depunerea dosarului cu documentele aferente la ghișeul ONRC
  2. cât și online, prin intermediul platformei StartCo, fără deplasări și dosare cu șină – simplu, rapid și eficient

De ce documente ai nevoie pentru înregistrarea reluării activității firmei?

Dacă mergi la ghișeul ONRC, pentru reluarea activității firmei vei avea nevoie de

  • cererea de înregistrare, însoţită de o 
  • declaraţie-tip pe propria răspundere din care să rezulte unde sunt autorizate codurile CAEN declarate în actul constitutiv (începând din noiembrie 2022 toate codurile CAEN din actul constitutiv trebuie autorizate la sediul social/un punct de lucru/terți; astfel, dacă în urma suspendării ai prea multe coduri CAEN în actul constitutiv de care nu ai nevoie și pe care nu vrei să le autorizezi, trebuie să le elimini din obiectul de activitate).
  • hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor sau decizia asociatului unic privind reluarea activităţii și, după caz, eliminarea/adăugarea unor coduri CAEN din obiectul de activitate

Desigur, folosind platforma StartCo se simplifică atât modul de depunere a documentelor (fără drumuri la ONRC), cât și procedura în sine:

  1. pentru redactarea documentelor pe platformă sunt necesare doar buletinele asociaților și ale administratorilor
  2. de asemenea, va trebui să știi ce activități economice vei desfășura în continuare, pentru a ști ce coduri CAEN trebuie să rămână în actul constitutiv și implicit, autorizate la sediu/ punct de lucru /terți.

Este mai simplu, nu-i așa? Dar nu uita și de documentele care se modifică!

Ce documente se modifică în firmă atunci când se reia activitatea firmei?

La reluarea activității firmei Registrul Comerțului va emite noi certificate constatatoare de autorizare a activității, pe care vor fi menționate codurile CAEN autorizate.

Gata, ești pregătit să dai restart afacerii tale și să o faci să prospere!

Articole similare