10 moduri de a găsi clienți pentru serviciile tale
Acasă » 10 moduri de a găsi clienți pentru serviciile tale
|

10 moduri de a găsi clienți pentru serviciile tale

Oricare ar fi nișa în care activezi, cea mai mare provocare în afaceri este găsirea clienților. Fie că ai un SRL la început de drum sau ești freelancer și vrei să atragi noi clienți pentru a-ți rotunji veniturile, în acest articol vei găsi 10 moduri de a găsi clienți pentru serviciile tale.

Cum convingi un potențial client să cumpere serviciile tale?

Vrei să-ți faci afacerea cunoscută, să câștigi mai mulți clienți pentru serviciile tale? Grupul țintă trebuie să știe cine ești și ce faci.  Cum faci asta? Cu ajutorul AIDA:

  1. Awareness – potențialul client devine conștient de afacerea ta, produsul tău îi atrage atenția
  2. Interest – arată interes pentru serviciile tale. Exemplu: răspunde la un ad de-al tău prin care îl targetezi
  3. Desire – își exprimă intenția de a cumpăra serviciile tale
  4. Action – devine clientul tău 

Moduri de a găsi clienți pentru serviciile tale

Atunci când aduci un produs/serviciu nou pe piață, ai avantajul de a nu avea (cel puțin pentru o perioadă) competiție. Totuși, cel mai important este să aduci în piață un produs care aduce audienței plus valoare. Cum atragi mai mulți clienți? Iată câteva moduri la îndemână pentru freelanceri și antreprenori deopotrivă.

Marketing afiliat

Una dintre cele mai bune idei de a atrage noi clienți este marketingul afiliat. În ce constă? Contactezi bloggeri, influenceri, specialiști în marketing care să-ți promoveze afacerea în schimbul unei părți din câștiguri, sau a unei sume fixe. 

Prezența pe social media

O altă modalitate de a atrage clienți pentru serviciile tale este prezența pe social media. Cu cât ești mai activ și folosești mai multe rețele (desigur, potrivite tipului de business pe care îl ai), cu atât serviciile tale vor fi mai cunoscute publicului, iar vânzările vor începe să crească. Reține! Dacă ești o persoană activă în online și oferi informații utile și relevante pentru cei care te urmăresc, poți menține atenția asupra serviciilor tale și chiar poți primi multe recomandări.

Reclame pe social media

Rețelele sociale reprezintă unul dintre cele mai eficiente canale pentru a atrage clienți, mai ales dacă folosești și reclame. Cu un ad bun poți transmite mesajul la audiența potrivită, și astfel, îți poți crește substanțial șansele de a transforma potențiali clienți în cumpărători ai serviciilor tale. 

De asemenea, poți folosi campaniile Google Adwords! Creează-ți cont pe Google, identifică cel puțin câteva cuvinte de căutare cât mai relevante pentru afacerea ta și licitează în funcție de bugetul disponibil, pentru ca reclama ta să fie afișată pe prima pagină, și de preferat cât mai sus.

Grupuri pe rețelele sociale

Linkedin și Facebook sunt două rețele sociale de pe care afacerea ta nu trebuie să lipsească dacă vinzi servicii. Te poți promova foarte ușor participând în mod activ în grupurile din nișa ta, nu doar prin postările regulate pe profilele tale.

Guest blogging sau postarea articolelor pe bloguri

Este o variantă utilă de a-ți promova afacerea și de a atrage clienți noi. Cu ajutorul unui articol postat pe un blog extern (advertorial) câștigi atât vizibilitate, cât și un avantaj SEO. 

Blog propriu

În afară de advertoriale, poți lua în calcul și varianta unui blog propriu, sau a unei secțiuni de articole în care să oferi informații potențialilor tăi clienți în mod gratuit. 

De exemplu: 

Vinzi servicii de hair styling? Poți scrie articole despre 

  • trendurile în materie de hairstyle 
  • cum îngrijești părul creț
  • tipuri de coafuri pentru minione 
  • tipuri de coafuri pentru birou etc. 

Astfel, câștigi mai multă vizibilitate și totodată arăți că ești cu adevărat un expert în acel domeniu.

Podcast-uri/interviuri video

Era digitală îți permite mai multă flexibilitate și oportunități diverse. Îți poți crea un canal de YouTube unde să prezinți informații utile pentru audiența ta, dar totodată poți realiza și materiale de tip interviu/podcast.

Construiește-ți un brand personal

Să-ți vinzi serviciile poate fi mai ușor atunci când îți creezi un brand personal. Astfel, inspiri mai multă încredere și profesionalism potențialilor clienți. 

Cursuri, conferințe și webinarii

Moduri eficiente prin care să câștigi încrederea publicului țintă sunt și cursurile, conferințele și webinariile. Participă ca speaker la conferințe, realizează cursuri online și webinarii. În felul acesta oferi publicului informații valoroase și astfel îți crești mai mult brandul personal. Cei la care ajungi prin intermediul acestor canale te pot contacta ulterior pentru serviciile tale, și chiar te pot recomanda. 

Networking

O altă modalitate de a găsi clienți pentru serviciile tale este networkingul. Participă la evenimente și creează cât mai multe legături. Astfel, poți câștiga parteneriate de tip barter, și cu siguranță oamenii te vor recomanda.

Acestea sunt câteva dintre cele mai sigure metode prin care poți atrage clienți pentru afacerea ta. Pentru rezultate mai bune, încearcă să folosești un mix între acestea, iar în felul acesta serviciile tale vor câștiga o expunere mai mare.

Similar Posts