Cum să-ți construiești un brand personal?
Acasă » Idei de afaceri » Cum să-ți construiești un brand personal?
| |

Cum să-ți construiești un brand personal?

Indiferent ca ești sau vrei să fii antreprenor sau freelancer, brandingul te va ajuta foarte mult în activitatea ta. Poți strânge o comunitate în jurul brandului tău personal care să te ajute și în promovarea afacerii sau a activității tale ulterior. Învață cum să-ți construiești un brand personal și cum îl poți transforma în cel mai mare atu în afaceri.

Ce este brandul personal? 

Pornind de la definiția oficială, “Brandul reprezintă totalitatea percepțiilor pe care un public le are despre cineva”, putem defini brandul personal ca fiind imaginea pe care ți-o construiești. 

Este așadar, modul în care te promovezi, reputația de care te bucuri. Este ceea ce te diferențiază de alți oameni, fiind construit în jurul tău – personalitate, stil de viață, interese, aptitudini, experiență etc.

De ce ai nevoie de un brand personal? Beneficiile brandingului personal

Brandingul personal nu este o opțiune. Este o necesitate mai ales dacă vrei să intri în lumea afacerilor. Oamenii caută pe Google numele tău și își formulează opinii despre tine pe baza informațiilor pe care le găsesc. 

Un brand personal puternic te ajută să câștigi încrederea oamenilor și influență în mediul de afaceri, și mai ales îți deschide calea către noi oportunități. Astfel, îți poți evidenția punctele forte, cunoștințele, abilitățile și nivelul de expertiză și te poți folosi de ele pentru a determina oamenii să cumpere orice vinzi. 

Iată care sunt principalele beneficii ale unui brand personal:

Brandul tău, povestea ta

Cu ajutorul unui brand poți influența modul în care oamenii te percep, îți poți crea o reputație, un prestigiu cu ajutorul căruia poți influența potențialii clienți și parteneri de afaceri. Depinde de tine cum alegi să-ți faci cunoscută povestea. 

Încredere

Atunci când oamenii simt că te cunosc pe tine și îți cunosc valorile, implicit vor avea mai multă încredere în tine! Acest lucru va duce desigur și la încredere în afacerea ta, în ceea ce vinzi și la noi oportunități de business.

Valoare adăugată și putere de negociere

Dacă te prezinți ca un expert în domeniul tău și ai un brand puternic, poți cere mai mult pentru serviciile tale! Când ești bun în ceea ce faci, oamenii vor să-ți simtă energia și valoarea, iar valoarea înseamnă putere. Astfel, vei fi întotdeauna prima alegere, și vei avea posibilitatea de a negocia termenii unui parteneriat dintr-o poziție favorabilă. 

Vânzări ascendente

Brandul transmite încredere și servicii de calitate! Cu o reputație bună este mai ușor să te vinzi ca profesionist într-o anumită nișă, sau să vinzi anumite produse. O imagine favorabilă va face ca recomandările să fie și ele tot mai numeroase. Astfel, vânzările pot intra pe o pantă ascendentă, ceea ce va duce către afaceri profitabile. 

Continuitate și oportunitate

Un brand puternic este adaptabil oricăror condiții! Dacă îți construiești un brand personal solid, îți poți asigura succesul ca om de afaceri, indiferent de ideea pe care vrei să o implementezi. Oportunitățile vor veni mai ales datorită relațiilor dezvoltate atât cu posibili parteneri, cât și cu investitori și chiar cu comunitatea ta de posibili clienți.

De ce este important brandul personal pentru afacerea ta?

Indiferent dacă ești un antreprenor, freelancer sau aspirant la antreprenoriat, brandul personal îți oferă oportunități! Astfel, brandingul personal este o investiție atât personală, cât și pentru afacerea ta, fiind o strategie excelentă de marketing și de dezvoltare a afacerii. 

Cultivarea unui brand personal puternic înseamnă că:

  1. clienții tăi te vor recunoaște și te vor asocia cu compania ta într-un mod pozitiv (Clienții se conectează cu oameni, nu cu produse și servicii. Se simt mai confortabil atunci când cumpără produse de la oameni pe care îi cunosc și în care au încredere.)
  2. vei avea un mod unic de a te prezenta, fiind cartea ta de vizită și modul de diferențiere față de concurență
  3. vei avea oportunități mai mari și diverse pentru finanțări externe (Investitorii nu vor investi în compania ta, ci în tine, omul care vine cu ideea de business, cu planul și modul de implementare.).

Iată trei motive principale pentru care este important să îți construiești un brand personal care să transmită încredere, siguranță și profesionalism.

Citește în continuare și află care sunt principalele strategii prin care îți poți construi un brand personal puternic.

Cum să-ți construiești un brand personal?

Construirea unui brand personal presupune parcurgerea unor pași esențiali:

Cunoașterea personală

Pentru a construi un brand pentru afacerea ta, trebuie mai întâi să înveți cum să-ți construiești brandul personal, iar etapele sunt oarecum similare. În ambele cazuri, cel dintâi pas presupune cunoașterea. De ce ai nevoie pentru asta? Trebuie să setezi câteva aspecte relevante privind:

  1. Cine ești TU? 
  2. Care sunt atuurile tale?
  3. Care sunt caracteristicile tale definitorii? 
  4. Care sunt valorile tale? 
  5. Ce este unic la tine? 
  6. Ce te definește ca profesionist? În ce domeniu ai experiență?
  7. Care sunt obiectivele tale?
  8. Ce impact vrei să ai?

De asemenea, trebuie să ai în vedere și punctele tale slabe, pentru a le putea masca ulterior cât mai eficient.

Vizibilitate online și offline

Este important să te faci cunoscut, iar pentru asta ai la dispoziție atât mijloacele offline (evenimente), cât și online (rețelele de socializare). De reținut că în mediul online este util să aduci informații relevante despre tine ca profesionist, care te pot ajuta să construiești un brand. Nu îți dilua brandul personal cu preocupări puerile – oamenii își pot forma impresiile în funcție de acestea.

Networking

Participă la evenimente, intră în legătură cu oameni din industria în care activezi, dar și din domenii conexe. În felul acesta îți va fi mai ușor să îți creezi o imagine de profesionist, care este mereu informat.

Brandingul personal este un element important al strategiei de afaceri. Poți obține succesul în antreprenoriat, folosindu-te de brandul personal ca o rampă de lansare a unei noi afaceri. Dezvoltă-ți propriul brand și bucură-te de oportunitățile pe care ți le aduce pe termen lung!

Articole similare