Denumire, Marcă, Brand – Află prin ce se diferențiază cele trei atribute ale unei firme
Acasă » Cum să administrezi o firmă » Denumire, Marcă, Brand – Află prin ce se diferențiază cele trei atribute ale unei firme
|

Denumire, Marcă, Brand – Află prin ce se diferențiază cele trei atribute ale unei firme

Deși mulți antreprenori fac confuzie și identifică cele trei concepte ca fiind unul și același lucru, trebuie să știi că nu sunt sinonime. Denumire, Marcă, Brand – Află prin ce se diferențiază cele trei atribute ale unei firme.

Denumirea firmei (Numele comercial)

Denumirea firmei, sau numele comercial, așa cum mai este cunoscută, este numele pe care îl alegi pentru afacerea ta la momentul înființării firmei. Trebuie menționat că este o formalitate legală obligatorie, fără de care procesul de înființare nu poate avea loc. Iată tot ce trebuie să știi despre numele comercial:

  1. are caracter legal obligatoriu, fiind numele oficial stabilit la înființarea firmei la ONRC
  2. se înregistrează la Registrul Comerțului
  3. apare pe facturi, contracte și pe actele oficiale ale firmei și va fi folosit în relațiile comerciale și cu autoritățile
  4. poate să difere de numele folosit pentru publicitate (numele domeniului web/numele din paginile de social media)
  5. poți fi obligat să îl schimbi dacă nu îl ai înregistrat și la OSIM, ca marcă.

Marca

Marca este un mecanism care îți protejează legal brandul și numele comercial și îți asigură proprietatea asupra acestora. Iată tot ce trebuie să știi despre marcă:

  1. este o formalitate opțională care nu condiționează începerea unei afaceri
  2. se înregistrează la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM)
  3. poate fi o denumire, un simbol grafic, un cuvânt, o frază, un logo, un desen sau orice element care diferențiază un produs de altul
  4. conferă unicitate pe piață titularului
  5. și totodată protecție legală asupra: numelui comercial, produsului oferit, brandului construit
  6. Înregistrarea mărcii se face la nivel național (OSIM), European sau Internațional
  7. titularul de marcă își poate exercita dreptul exclusiv de exploatare a mărcii și îi poate interzice titularului de nume comercial să folosească denumirea înregistrată la ONRC.

Brandul

Dacă denumirea firmei și marca se înregistrează la ONRC, respectiv OSIM, trebuie cunoscut faptul că brandul nu este ceva ce poți înregistra la o autoritate pentru a fi sigur că îl deții. Brandul este ceva ce construiești cu fiecare acțiune.

Ce este brandul?

Reprezintă legătura dintre ceea ce se vinde și audiență.

Ce rol are brandul?

Brandul este acel atribut care aduce valoare unei afaceri, fiind caracterizat prin

  • interacțiune
  • valoare
  • reputație
  • promisiune respectată
  • credibilitate
  • consistență
  • coerență
  • durabilitate
  • originalitate
  • atractivitate

.

Articole similare