Cum schimbi sediul unui PFA?
Sediul PFA poate fi modificat în anumite situații prevăzute de lege, dar și voluntar, dacă titularul vrea să-și mute activitatea într-o altă locație. Citește în continuare și află cum schimbi sediul unui PFA, de ce documente ai nevoie și ce trebuie să mai faci după schimbarea sediului profesional.
Cuprins
Când se modifică sediul profesional?
Sediul profesional poate fi modificat atunci când:
- îți expiră sediul actual (expiră valabilitatea actului care atestă dreptul de folosință) și nu se mai poate prelungi
- îți expiră sediul actual (expiră valabilitatea actului care atestă dreptul de folosință) și vrei să-ți muți activitatea în altă locație
- vrei să schimbi sediul din alte motive (un preț mai bun, poziționare în piață etc.).
Modificare sediu PFA
Ce trebuie să faci?
Indiferent de motivele modificării, schimbarea sediului profesional al unui PFA se face la Registrul Comerțului în circumscripția căruia se află sediul profesional al PFA-ului.
Unde se poate modifica sediul?
Poți modifica sediul social atât la o adresă în același oraș, cât și la o adresă din alt oraș/județ.
De ce documente ai nevoie?
Pentru început, trebuie să reții că nu poți modifica sediul social fără un act (contract de comodat/de închiriere etc.) care să ateste dreptul de folosință a spațiului ca sediu pentru PFA. Dacă îl deții, atunci trebuie să depui un dosar cu șină la ONRC, care să conțină următoarele documente:
- cererea de înregistrare, bifată în dreptul modificării dorite
- actul care atestă dreptul de folosință asupra sediului profesional
- actul de identitate al titularului PFA, sau dacă este cazul, dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original)
- acordul vecinilor și al asociației, dacă e cazul
- formular-tip pentru autorizarea activității la noul sediu (M3)
Te stresează drumurile la ONRC, statul la coadă și dosarele cu șină? Uită de ele! Citește mai departe cum schimbi sediul unui PFA fără deplasări.
Cum schimbi sediul unui PFA fără deplasări?
Schimbare sediu PFA de la A la Z 100% online, dintr-o aplicație inteligentă și ușor de folosit, de oriunde ai fi, fără drumuri la instituții și dosar cu șină? Da, se poate – pe platforma StartCo!
Cum funcționează?
- încarci actul de identitate și contractul de comodat/de închiriere dacă îl ai iar dacă nu ți-l generăm noi
- platforma generează documentele complete
- consultanții StartCo depun cererea (fără să mergi la notar), însoțită de documente și mențin relația cu Registrul Comerțului
Bonus: Primești consultanță și ți se răspunde la toate întrebările, iar dacă ești nemulțumit de colaborare, primești GARANTAT banii înapoi!
Ce documente se modifică în urma schimbării sediului?
Trebuie să știi că odată cu modificarea sediului, ONRC va emite noi documente de înmatriculare ale PFA-ului:
- certificat de înregistrare (CUI)
- și certificate constatatoare de autorizare a activității.
Ce mai trebuie să faci după schimbarea sediului PFA la Registrul Comerțului?
Ulterior înregistrării noului sediu la Registrul Comerțului va trebui să
- îți preschimbi Certificatul de Înregistrare în Scopuri TVA (sau TVA intracomunitar), dacă este cazul
- actualizezi peste tot noile date de identificare (de exemplu, va trebui să modifici adresa sediului PFA în programul de facturare pe care îl folosești și să îți anunți furnizorii în legătură cu modificarea, astfel încât noile facturi emise să fie cu adresa nouă).
Nu uita!
Este foarte important să nu lași sediul să expire! În caz contrar, îți poate fi declarat PFA-ul inactiv, iar tu, în calitate de titular PFA, vei avea fapta înscrisă în cazierul fiscal. Asta presupune că:
- nu vei mai putea fi asociat sau administrator în alte firme
- și nu vei mai avea PFA pe numele tău până la ștergerea cazierului.
→ Recomandare! Prelungește valabilitatea sau schimbă sediul PFA cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea valabilității.