Idei de afaceri care performează în timpuri de criză
Deși poate fi contraintuitiv să lansezi un business în condiții nesigure sau chiar în plină criză, trebuie să știi că pentru unele tipuri de afaceri se poate dovedi momentul excelent lansarea pe piață. Tot ce ai nevoie este să identifici un domeniu potrivit și să îți setezi cu rigurozitate obiectivele. Iată, câteva idei de afaceri care performează în timpuri de criză, sau care nu sunt atât de afectate de recesiune.
Cuprins
- Ce afaceri supraviețuiesc sau chiar performează în timpuri de criză?
- Idei de afaceri care performează în timpuri de criză
- Magazin alimentar
- Servicii medicale
- Benzinării, spălătorii și reparații auto
- Servicii de îngrijire a animalelor de companie
- Afaceri cu produse pentru copii si adolescenți
- Fast-food
- Cursuri de dezvoltare profesională și de recalificare
- Saloane de înfrumusețare
- Contabilitate și servicii pentru societăți
- Servicii de recuperare a datoriilor/colectare de debite
Ce afaceri supraviețuiesc sau chiar performează în timpuri de criză?
În timpul unei recesiuni este important să îți organizezi business-ul conform piramidei lui Maslow. De ce? Pentru că în vremuri de criză primul lucru pe care oamenii îl reduc sunt bunurile neesențiale. Astfel, afacerile care prosperă în recesiune sunt de obicei în servicii esențiale, cum ar fi:
- îngrijirea sănătății
- serviciile pentru animale
- magazinele alimentare etc.
Citește în continuare și află care sunt cele mai bune idei de afaceri pentru vremuri tulburi.
Idei de afaceri care performează în timpuri de criză
În rândurile următoare poți să identifici o idee care să te ajute să devii un antreprenor de succes chiar și în vremuri de criză. Iată ce opțiuni ai:
Magazin alimentar
Indiferent de condițiile economice, oamenii nu vor înceta să cumpere alimente. În plus, în timpul unei recesiuni, vor renunța la anumite servicii care le conferă un confort sporit, dar care nu sunt esențiale. Astfel, ei optează mai puțin, de exemplu, să mănânce în restaurante sau să comande mâncare la pachet și vor opta pentru a-și pregăti masa acasă.
Servicii medicale
Nevoia de hrană este una esențială, dar nu singura care trebuie satisfăcută rapid. Și industria de asistență medicală continuă să fie foarte solicitată, chiar și în timpul unei crize, indiferent că vorbim despre consultația la medic sau farmacii.
Benzinării, spălătorii și reparații auto
O recesiune îi face pe oameni mai puțin mobili, dar mobilitatea rămâne o activitate esențială. Asta înseamnă că oamenii vor aloca in continuare o parte din bani pentru întreținerea mașinii sau pentru eventuale reparații. În plus, oamenii preferă să-și repare mașina în timpul unei recesiuni, decât să cumpere una nouă. Un “spin-off” sunt afacerile de comerciale a automobilelor second-hand, deoarece in timpul unei crize, atât persoanele fizice cât și companiile optează pentru opțiuni de compromis.
Servicii de îngrijire a animalelor de companie
Nici nevoile prietenilor necuvântători nu trec în plan secund, acesta fiind un domeniu de succes în vremuri de criză. De ce? Pentru că indiferent de cât de dure sunt condițiile economice, oamenii alocă energie, atenție și bani îngrijirii acestora, de la serviciile veterinare, până la serviciile de îngrijire și chiar comercializarea de produse esențiale pentru animale de companie (hrană și altele).
Afaceri cu produse pentru copii si adolescenți
O altă idee de business de succes este o afacere cu produse/servicii pentru copii. Produsele pentru bebeluși sunt influențate de natalitate – deci de stabilitatea economică, dar cele pentru copii si adolescenți, mai puțin. În plus, se caracterizează și printr-o reală flexibilitate, astfel că îți poți vinde produsele fie
- online
- fie fizic, în persoană, la târguri, în magazine cu amănuntul sau piețe de vechituri.
Fast-food
Criza poate afecta considerabil bugetele, astfel că acest lucru se va reflecta în special prin prisma reducerii cheltuielilor cu servicii și produse care oferă confort, și creșterea cheltuielilor cu produse/servicii care rezolvă o nevoie. Prin urmare, în timp ce restaurantele s-ar putea confrunta cu un impact în timpul unei recesiuni, afacerile de tip fast-food vor fi mai rezistente la condițiile economice nefavorabile. Motivul: prețurile accesibile și posibilitatea de a comanda rapid și chiar 100% online.
Cursuri de dezvoltare profesională și de recalificare
Din păcate, în vremuri de criză, mulți oameni își pierd locurile de muncă. Din acest motiv, vor încerca să se recalifice într-un nou domeniu, ceea ce duce la creșterea cererii pentru cursuri de formare profesională și reorganizare.
De asemenea, o idee bună și ușor scalabilă este cea de cursuri online prin care cei angajați își pot dezvolta competențele – pentru a-și asigura locurile de muncă existente.
Saloane de înfrumusețare
Un business care nu se demodează este salonul de înfrumusețare, iar succesul de durată al industriei frumuseții nu este neapărat legat de vanitate, așa cum ar putea fi ușor de interpretat la prima vedere. În special în perioade de stres, oamenii simt nevoia de a-și menține o imagine bună pentru a nu ieși din zona de confort personală.
Contabilitate și servicii pentru societăți
Partenerul strategic al oricărei afaceri este fără îndoială contabilul. Mai ales în vremuri de criză când orice afacere are nevoie de soluții de optimizare fiscală. Așadar, o firmă de contabilitate, sau chiar mai bine, o firmă care să ofere un pachet de servicii complete pentru afaceri (consultanță fiscală, optimizare taxe, HR, etc.) poate fi o idee excelentă de business de business în timp de recesiune.
Servicii de recuperare a datoriilor/colectare de debite
O problemă reală cu care se confruntă mulți oameni este supraîndatorarea și incapacitatea de plată. Astfel, când economia se blochează, oamenii nu își mai pot plăti la timp facturile. De aici se naște o oportunitate de business. Poate că nu este tipul de afacere dezvoltat din pasiune, dar cu siguranță este un business rezistent la recesiune.
O afacere cu potențial este una care se poate adapta la fluctuațiile economiei și care poate funcționa sau chiar performa în condiții de stres economic și social. Indiferent de ideile de afaceri rezistente la recesiune menționate, este nevoie de efort, dedicare și o analiză constantă a riscurilor și obiectivelor.