Cum să începi un business în consultanță
Acasă » Idei de afaceri » Cum să începi un business în consultanță
|

Cum să începi un business în consultanță

Unul dintre cele mai accesibile domenii este consultanța deoarece nu ai nevoie de capital, ci doar de expertiză. Așadar, dacă vrei să faci pasul către antreprenoriat, consultanța este un punct bun de pornire. Află din acest articol cum să începi un business în consultanță și de ce ai nevoie pentru a avea succes.

Cum să începi un business în consultanță?

Pentru a deschide un business în consultanță nu ai neapărat nevoie de bani mulți, ca în alte domenii unde trebuie să vii cu o investiție considerabilă. Aici ai nevoie doar să știi să faci ceva foarte bine, ceva de care alții au nevoie. 

Ce poți face?

Consultanța este un domeniu larg, așa că poate fi aproape orice, atâta timp cât e util și are căutare, iar oamenii sunt dispuși să plătească pentru asta. Spre exemplu, îți poți deschide un business în care să oferi serviciile tale pentru

  • consultanță și comunicare PR: Uneori antreprenorii, deși își doresc și știu ce trebuie să facă pentru a-și dezvolta afacerile, întâmpină greutăți pe partea de comunicare și apariții în presă. Așadar dacă ai urmat cursuri de jurnalism, sau ai experiență în presă, îți poți înființa un business în consultanță. Îți poți oferi cunoștințele și experiența pentru a ajuta alți antreprenori să se prezinte la interviuri, podcast-uri etc.
  • consultanță în afaceri: Dacă activezi de mult timp într-un domeniu pe care îl stăpânești foarte bine, merită să împărtășești cunoștințele tale. În plus, se câștigă destul de bine!
  • consultanță fiscală: Legislația din România este foarte greoaie, și de multe ori ambiguă pentru antreprenori. Dacă ai studii și poate chiar și experiența în domeniul contabil-fiscal atunci un business de consultanță îți poate aduce succesul. 

Odată ce identifici care este acel lucru pe care știi să-l faci și care te poate ajuta să câștigi bani, iată care sunt pașii următori pentru a obține clienți și află cum să-ți construiești business-ul:

Dovedește-ți expertiza în mod public 

Este ușor de făcut în ziua de astăzi, prin internet și rețelele de socializare. De exemplu:

  • Dacă ești bun la social media și poți/știi să crești canale de social, cel mai bun mod de a dovedi asta e printr-un canal al tău care are tracțiune și mulți urmăritori.
  • Dacă ești expert în promovare și marketing online, poți să te faci cunoscut printr-un blog pe subiecte din această nișă, etc.

Fii ușor de contactat

Este foarte important ca cei care te găsesc în online să poată intra în legătură cu tine pentru a-ți solicita serviciile. Asigură-te că ai oferit datele de contact și că sunt într-un loc vizibil.

Folosește-te de recomandări

După ce ai achiziționat primii clienți, folosește-i pentru a atrage alți clienți. Poți face asta prin 

  • prezentarea în online a poveștilor de succes și a rezultatelor clienților
  • recenziile primite/testimonialele de la clienții mulțumiți etc. 

Încearcă să rămâi nișat

Deși poate fi tentant să fii omul bun la toate, regula de aur, mai ales în consultanță este: Cu cât ești mai nișat, cu atât vei putea cere mai mult pentru serviciile tale.

De ce mai ai nevoie pentru a avea succes cu un business în consultanță?

Pentru a porni un business în consultanță trebuie doar să

Totuși, pentru a avea succes, mai poate fi util să 

  1. îți creezi un “nume” înainte de a avea propria afacere: Dezvoltarea unui brand personal îți va asigura o deschidere în piață, iar clienții vor veni mai ușor. Cu atât mai mult, în consultanță este vital să ai un brand cunoscut, deoarece astfel prezinți încredere potențialilor clienți.
  2. îți cauți un asociat puternic: Uneori, asocierile cu oameni de succes pot să suplinească lipsa de notorietate. Așadar, dacă nu ești suficient de cunoscut, te poți asocia cu cineva care are deja un brand personal de încredere. 
  3. să identifici ceea ce te face unic în piață: Indiferent de nișa în care activezi, sigur există deja o concurență. Astfel, este vital să îți diferențiezi serviciile pentru ca potențialii clienți să te observe printre ceilalți prestatori și să te aleagă.

Consultanța poate fi un domeniu care să-ți aducă succesul în afaceri mai repede decât alte domenii de activitate. Urmează aceste sfaturi și bucură-te de antreprenoriat.

Articole similare