Ce canale de vânzări există pentru magazinele online?
Un magazin online îți poate aduce profituri generoase, și te poate ajuta să devii un antreprenor de succes. Ai nevoie doar de canalele de vânzări potrivite. Află ce canale de vânzări există pentru magazinele online și cum alegi ce trebuie pentru business-ul tău.
Cuprins
Ce este un canal de vânzare?
Canalul de vânzări reprezintă calea pe care poți ajunge la clienți. Frumusețea unui business în comerț online este că ai o expunere mai largă, acest lucru datorându-se și posibilității de a alege mai multe canale de vânzare. Astfel, poți înregistra un volum de vânzări mai mare.
Vrei să-ți deschizi un magazin online? Iată de ce canale te poți folosi pentru a vinde.
Ce canale de vânzări există pentru magazinele online?
Care sunt principalele tipuri de canale de vânzări online? Vom trece în revistă câteva soluții principale prin care îți poți promova magazinul online în scopul înregistrării unor vânzări mai mari și deci, a unui profit mai mare.
Platforme de ecommerce
Principalul canal de vânzare este propria platformă în care îți poți implementa magazinul online. Pentru asta poți folosi una din platformele de e-commerce cunoscute precum:
- WooCommerce (modulul WordPress dedicat ecommerce)
- PrestaShop
- OpenCart
- Magento etc.
Aceste platforme pe care le poți controla în întregime, pot fi augmentate de plugin-uri care publică produsele tale în newsletter-ul propriu, sau pe Google Shopping, printre altele. Avantajul platformelor “self-hosted” este că poți implementa și plugin-uri gratuite, pe care le poți modifica.
Platforme “la cheie”
Dacă nu ai un buget suficient pentru implementarea unui shop online cu ajutorul unei platforme de e-commerce, sau dacă te gândești să începi un business de tip dropshipping, atunci o platformă “la cheie” este ceea ce ți se potrivește. Platformele “la cheie” sunt platforme prestabilite, prin intermediul cărora poți să-ți construiești un magazin online. Cele mai cunoscute sunt:
- Shopify
- GoMag
- MerchantPro etc.
Și pe aceste platforme se pot instala plugin-uri de marketing și promovare, dar majoritatea celor mai bune costă o taxă lunară.
Platforme Sociale
Deși în România nu este încă valabilă vânzarea directă din Facebook sau Instagram, rețelele sociale rămân un mijloc foarte eficient de atragere a potențialilor clienți. Cum funcționează platformele sociale ca pâlnie de vânzare? Îți construiești un magazin online (pe o platformă de e-commerce sau una “la cheie”) și îți activezi secțiunea de shop din Instagram și Facebook. Astfel, utilizatorii pot vedea produsele disponibile direct pe rețeaua socială, iar tranzacția comercială se va finaliza pe website-ul magazinului.
Platforme de anunțuri tip marketplace: Amazon, Ebay, OLX
Dacă vrei să vinzi fără să investești în realizarea unui website, poți alege o variantă mai avantajoasă din punct de vedere al costurilor – platformele de tip marketplace. Astfel, beneficiezi de expunerea pe care o au piețele masive online oferite de marile platforme în schimbul unei taxe lunare/anuale. Cele mai renumite platforme marketplace sunt:
- eBay
- Amazon
- OLX
- Autovit etc.
Reclame online
Evident, cele mai versatile canale de promovare a vânzărilor rămân reclamele online din social media (ex: Facebook Ads) sau din motoarele de căutare (ex: Google Ads). Folosind aceste canale de vânzare, poți testa produse și prețuri sau poți construi strategii întregi prin care să poți vinde categorii noi de produse.
Alte canale de vânzări pe care le poți utiliza în promovarea magazinului tău
- Aplicații pentru mobil
- Parteneriate/programe de affiliate marketing
Cum alegi canalul potrivit pentru afacerea ta?
Poți să fii tentat să folosești mai multe canale de vânzări (ceea ce este un lucru bun de cele mai multe ori), însă acest lucru nu este benefic pentru orice tip de magazin. Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să testezi mai multe soluții și astfel să descoperi ce canal este potrivit pentru afacerea ta.