cum se calculează costul de achiziție client?
Acasă » Dezvoltă-ți afacerea » Ce este și cum se calculează costul de achiziție client?

Ce este și cum se calculează costul de achiziție client?

Ești deja antreprenor sau vrei să-ți înființezi o firmă? În orice caz, sigur vrei să știi cum poți atrage cât mai mulți clienți pentru produsul tău, și totodată cum îți poți optimiza costurile în scopul generării de profit. Află din acest articol ce este și cum se calculează costul de achiziție client.

Ce este costul de achiziție client (Customer Acquisition Cost – CAC)?

Costul de achiziție client (Customer Acquisition Cost) reprezintă costul pe care îl plătești pentru obținerea unui nou client. 

Atenție! Nu trebuie confundat costul de achiziție client (CAC) cu costul pe acțiune (CPA – valoarea conversiei unui potențial consumator într-un cumpărător final).

Cum se calculează costul de achiziție client?

Pentru a calcula costul de achiziție trebuie să determini mai întâi de ce resurse ai nevoie pentru a obține un nou client. 

Ce include costul de achiziție? 

În funcție de resursele utilizate, costul de achiziție include mai multe cheltuieli precum:  

  • costurile produselor
  • angajații
  • cheltuieli cu promovarea și marketingul 
  • cheltuieli cu alte resurse implicate în proces etc.

De ce trebuie calculat costul de achiziție?

Costul de achiziție este un indicator care arată 

  • succesul strategiei de marketing
  • dar și potențialul afacerii 
  • și interesul audienței pentru produsul promovat. 

Este important să înțelegi și să știi să determini costul de achiziție pentru 

  1. a afla dacă ai un business viabil și scalabil, 
  2. sau pentru a putea modifica strategia sau chiar produsul înainte de a pierde bani. 

Cum se calculează costul de achiziție client?

Pentru a determina costul tău de achiziție per client trebuie să calculezi raportul dintre cheltuielile totale de marketing și vânzări (inclusiv costul bunurilor vândute și al forței de muncă) la numărul total de clienți noi dobândiți. 

Cost de achiziție client (Customer Acquisition Cost (CAC)) = (Costuri forță de muncă + costuri de vânzare + costuri de marketing + alte costuri cu resurse utilizate pentru achiziția clientului)/Numărul de clienților noi achiziționați

Cum să reduci costul de achiziție clienți?

Optimizarea costurilor este principala grijă a oricărui antreprenor, iar acest lucru este sănătos pentru dezvoltarea afacerii. În acest sens, cu siguranță ai deja sau ar trebui să ai un contabil dedicat firmei tale care să îți optimizeze fiscal afacerea, însă nu trebuie să uiți și de optimizarea costurilor de marketing. Cum poți să reduci costul de achiziție clienți? Iată câteva sfaturi care să te ajute să obții rezultate bune, cu un buget optim:

  1. reducerea costului produsului vândut
  2. concentrarea pe o nișă mai puțin competitivă
  3. prioritizarea marketingului organic cu ajutorul promovării pe rețelele sociale, SEO și marketingului de recomandare
  4. îmbunătățirea ratei de retenție a clienților
  5. retargetarea utilizatorilor care au lăsat produse în coș fără a definitiva comanda
  6. automatizarea sarcinilor repetitive
  7. optimizarea site-ului pentru conversii
  8. utilizarea testimonialelor și a recomandărilor.

Tu cum faci să obții un cost de achiziție cât mai avantajos?

Articole similare