Cum scoți cazierul fiscal online?
Acasă » Contabilitate & legislație pe limba ta » Cum scoți cazierul fiscal online?

Cum scoți cazierul fiscal online?

Ai nevoie de un cazier fiscal, dar nu vrei să petreci mult timp la coadă? ANAF oferă posibilitatea solicitării și eliberării cazierului de la distanță. Află din acest articol cum scoți cazierul fiscal online și care sunt pașii.

Ce este cazierul fiscal?

Cazierul fiscal este actul prin care ANAF urmărește modul în care contribuabilii respectă normele

  • fiscale
  • contabile
  • și financiare.

Astfel, scopul cazierului fiscal este

  • de a preveni și de a combate evaziunea fiscală,
  • precum și de a eficientiza administrarea impozitelor și taxelor datorate statului.

Când ai nevoie de cazier fiscal de la ANAF

Trebuie să știi că certificatul de cazier are un termen de valabilitate limitat. Astfel, ca persoană fizică vei putea să îl folosești doar timp de 90 de zile de la data eliberării, și doar în scopul pentru care ți-a fost eliberat. 

Care sunt situațiile în care poți avea nevoie de un cazier fiscal?

  • pentru vânzarea unui autoturism
  • pentru înființarea unei societăți comerciale sau pentru a intra ca asociat/acționar/administrator într-o societate (în acest caz verificarea se face automat de către Registrul Comerțului)
  • pentru autorizarea desfășurării unei activități independente
  • pentru înființarea unei asociații/fundații sau pentru a intra ca asociat/membru/reprezentant legal într-o asociație/fundație
  • pentru înființarea unui PFA (în acest caz verificarea se face automat de către Registrul Comerțului)

Cum scoți cazierul fiscal online?

Dacă vrei să scapi de birocrație și de cozile la ghișeu, ANAF îți oferă o variantă complet digitalizată. Poți obține cazierul fiscal 100% online! 

De ce ai nevoie?

Doar de un cont SPV, iar instrucţiunile privind înrolarea în SPV sunt disponibile în acest articol

Care sunt pașii?

Pasul 1: 

Dacă ai trecut deja de înrolarea în SPV trebuie să te autentifici în SPV cu contul de utilizator sau cu certificatul digital.

Pasul 2: 

Accesează secțiunea „Solicitări/Eliberare documente”

și selectează din listă “Certificat de cazier fiscal”.

Pasul 3: 

Selectează în continuare CNP-ul pentru care soliciți eliberarea certificatului 

precum și motivul solicitării.

Pasul 4: 

Accesează secţiunea „Mesaje”. Cazierul solicitat se va regăsi aici. 

Nu uita:

  1. Cazierul fiscal pentru persoane juridice are o valabilitate de 30 de zile, iar pentru persoane fizice 90 de zile.
  2. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu. 

Similar Posts