Cum alegi contabilul potrivit pentru afacerea ta?
Alegerea unui contabil potrivit poate aduce multe beneficii afacerii tale, în special maximizarea profitului. O alegere neinspirată pe de altă parte, îți poate aduce costuri suplimentare, stres, și în anumite situații chiar imposibilitatea de a desfășura activitatea. De aceea este foarte important să analizezi ce nevoi are firma ta, ce așteptări ai de la viitorul contabil și în ce măsură este sau nu un contabil potrivit pentru afacerea ta. Află cum alegi contabilul potrivit pentru afacerea ta și ce situații nedorite poți evita dacă ai alături un contabil bun.
Cuprins
Ce face un contabil bun?
Un contabil bun
- trebuie să se asigure că firma ta îndeplinește toate reglementările fiscale
- depune la timp toate declarațiile
- are o atitudine proactivă
- te informează despre situația financiară a firmei și despre orice modificări care îți pot afecta afacerea
- te ajută să-ți reduci costurile
- te consiliază și te îndrumă către surse de capital suplimentar – finanțări, investiții, fonduri.
Ce situații neplăcute pot apărea?
Un contabil bun te poate scuti de anumite situații neplăcute. Iată câteva acțiuni greșite și consecințele pe care le poți suporta dacă nu îți alegi partenerul corect.
- Întocmirea greșită/nedepunerea la timp a declarațiilor pot duce la decizii de impunere de la ANAF și implicit, drumuri inutile la ANAF și bani cheltuiți în plus.
- Lipsa informărilor privind modificările legislative pot duce de asemenea la cheltuieli suplimentare privind eventuale amenzi.
- Lipsa informărilor privind situația contabilă a firmei (ex: depășirea unor plafoane, clienți/furnizori inactivi etc) pot atrage amenzi nedorite și chiar taxe și accesorii suplimentare
Atenție! Nedepunerea la timp a declarațiilor poate duce de asemenea la inactivitatea fiscală!
De ce trebuie să ții cont în alegerea contabilului?
Cum alegi contabilul potrivit pentru afacerea ta? Alegerea unui contabil potrivit poate fi o decizie dificilă, dar nu și dacă ai în vedere câteva criterii esențiale:
- Certificare: Asigură-te că firma cu care vrei să colaborezi este membră CECCAR.
- Calificare: Află din ce domenii sunt clienții cu care colaborează și ce experiență are în domeniul tău de activitate.
- Compatibilitate: Stabilește dacă vrei să ai întâlniri periodice cu acesta și să predai documentele în format fizic, sau preferi să îi dai documentele prin mijloace electronice și să aveți întâlnirile online, prin intermediul aplicațiilor web.
- Colaborare: Specifică foarte clar și detaliat în contract și anexă toate obligațiile, responsabilitățile și serviciile incluse în tariful agreat.
- Comunicare: Stabilește persoana cu care vei ține legătura și de asemenea, include în contract modul de lucru și orele la care este disponibil pentru întrebări.
- Experiență și încredere: Asigură-te că vei avea alături un contabil cu o capacitate ridicată de analiză, mereu informat și care identifică rapid soluții optime pentru problemele afacerii tale.
- Integritate: Un contabil bun este onest și acționează mereu cu profesionalism, cu integritate și în litera legii.
- Asumare: Este important sa afli modul în care lucrează contabilul tău, cine se va ocupa de înregistrarea documentelor tale și dacă există un sistem de verificări. Mai mult, trebuie să stabiliți cine își asumă eventualele erori contabile.
- Costuri: Onorariul, deși nu este un criteriu decisiv, este totuși un aspect de luat în calcul. Trebuie să stabilești dacă percepe un tarif pe oră sau o sumă fixă pe lună în funcție de volumul de documente. De asemenea este important să stabiliți dacă onorariul negociat va fi pentru toate serviciile, sau vor fi costuri suplimentare pentru anumite servicii.
Dacă ești în căutarea unui contabil potrivit pentru tine și afacerea ta, indiferent de domeniu, poți lua legătura cu noi. Pe lângă beneficiile platformei digitale de contabilitate, la StartCo ai parte de un contabil dedicat, cu experiență în domeniul tău de activitate, pregătit să îți fie alături și să contribuie la dezvoltarea sănătoasă a afacerii tale.