Cod CAEN - Sectiunea Q
Q - Secţiunea Q - Învăţământ
Această secțiune include educația la orice nivel sau pentru orice profesie. Instrucțiunile pot fi orale sau scrise și pot fi furnizate prin radio, televiziune, internet sau prin corespondență.
Activitățile educaționale sunt cele care au un program educațional, un interval de timp și o evaluare a cunoștințelor dobândite.
Această secțiune include educația formală inițială la diferitele sale niveluri oferită de instituții din sistemul școlar obișnuit, destinat studenților ca un parcurs educațional continuu înainte de prima lor intrare pe piața muncii, precum și educația formală în afara sistemului școlar obișnuit cu conținutul programului și calificările echivalente cu cele ale unei astfel de educații inițiale (educația adulților, programele de alfabetizare etc.).
De asemenea, sunt incluse activitățile furnizate la nivelurile respective de școli și academii militare, școli de închisoare etc.
Această secțiune include învățământul obligatoriu și neobligatoriu, precum și educația publică și privată.
Pentru fiecare nivel de educație, este inclusă educația specială pentru persoanele cu dizabilități fizice sau mentale.
Grupele 851 până la 854 iau în considerare activitățile de educație formală furnizate conform clasificării internaționale a programelor educaționale (clasificarea ISCED-P 2011). Împărțirea categoriilor din această secțiune se bazează pe nivelul de educație oferit, așa cum este definit de nivelurile ISCED-P 2011*. Activitățile instituțiilor educaționale care oferă cursuri la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 02 sunt clasificate în clasa 8510, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 1 în clasa 8520, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 2 categoria 24 și Nivel 3 categoria 34 în clasa 8531, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 2 categoria 25 și Nivel 3 categoria 35 în clasa 8532, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 4 în clasa 8533 și la nivelurile ISCED-P 2011 5 până la 8 în grupa 854.
Instituțiile educaționale clasificate în grupele 852 până la 854 sunt autorizate să certifice finalizarea cu succes a unui program educațional, de obicei sub formă de document recunoscut oficial de autoritățile naționale de educație relevante.
NOTĂ: * hărțile între nivelurile de educație și denumirea calificărilor în limba națională pot fi găsite aici https://europa.eu/!mDwYbG
Această secțiune se bazează, de asemenea, pe distincția între programele educaționale formale și non-formale furnizate de clasificarea europeană a activităților de învățare (CLA). Astfel, include și instruirea non-formală, preocupată în principal de educația sportivă și de recreere (de exemplu, tenis sau golf) și activitățile de suport educațional în grupele 855 și 856.
Această secțiune include, de asemenea, activități desfășurate de lectori independenți / pe cont propriu / individuali / independenți (tutori, academicieni, instructori); astfel de activități ar trebui să fie clasificate în grupa 855.
Această secțiune include, de asemenea, activități legate de administrarea, inspecția, funcționarea sau suportul școlilor și altor instituții care oferă educație, precum și coordonarea programelor sportive.
Această secțiune exclude:
- activitățile de îngrijire a copiilor (ISCED-P 2011 Nivel 01 dezvoltarea educațională timpurie), vezi 8891.
Activitățile educaționale sunt cele care au un program educațional, un interval de timp și o evaluare a cunoștințelor dobândite.
Această secțiune include educația formală inițială la diferitele sale niveluri oferită de instituții din sistemul școlar obișnuit, destinat studenților ca un parcurs educațional continuu înainte de prima lor intrare pe piața muncii, precum și educația formală în afara sistemului școlar obișnuit cu conținutul programului și calificările echivalente cu cele ale unei astfel de educații inițiale (educația adulților, programele de alfabetizare etc.).
De asemenea, sunt incluse activitățile furnizate la nivelurile respective de școli și academii militare, școli de închisoare etc.
Această secțiune include învățământul obligatoriu și neobligatoriu, precum și educația publică și privată.
Pentru fiecare nivel de educație, este inclusă educația specială pentru persoanele cu dizabilități fizice sau mentale.
Grupele 851 până la 854 iau în considerare activitățile de educație formală furnizate conform clasificării internaționale a programelor educaționale (clasificarea ISCED-P 2011). Împărțirea categoriilor din această secțiune se bazează pe nivelul de educație oferit, așa cum este definit de nivelurile ISCED-P 2011*. Activitățile instituțiilor educaționale care oferă cursuri la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 02 sunt clasificate în clasa 8510, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 1 în clasa 8520, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 2 categoria 24 și Nivel 3 categoria 34 în clasa 8531, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 2 categoria 25 și Nivel 3 categoria 35 în clasa 8532, la nivelul ISCED-P 2011 Nivel 4 în clasa 8533 și la nivelurile ISCED-P 2011 5 până la 8 în grupa 854.
Instituțiile educaționale clasificate în grupele 852 până la 854 sunt autorizate să certifice finalizarea cu succes a unui program educațional, de obicei sub formă de document recunoscut oficial de autoritățile naționale de educație relevante.
NOTĂ: * hărțile între nivelurile de educație și denumirea calificărilor în limba națională pot fi găsite aici https://europa.eu/!mDwYbG
Această secțiune se bazează, de asemenea, pe distincția între programele educaționale formale și non-formale furnizate de clasificarea europeană a activităților de învățare (CLA). Astfel, include și instruirea non-formală, preocupată în principal de educația sportivă și de recreere (de exemplu, tenis sau golf) și activitățile de suport educațional în grupele 855 și 856.
Această secțiune include, de asemenea, activități desfășurate de lectori independenți / pe cont propriu / individuali / independenți (tutori, academicieni, instructori); astfel de activități ar trebui să fie clasificate în grupa 855.
Această secțiune include, de asemenea, activități legate de administrarea, inspecția, funcționarea sau suportul școlilor și altor instituții care oferă educație, precum și coordonarea programelor sportive.
Această secțiune exclude:
- activitățile de îngrijire a copiilor (ISCED-P 2011 Nivel 01 dezvoltarea educațională timpurie), vezi 8891.