Cum să construiești credibilitate când ai un business nou?
Una dintre marile provocări ale unei afaceri este câștigarea încrederii audienței, angajaților și investitorilor. Află din acest articol cum să construiești credibilitate când ai un business nou, dar mai ales, cum să o păstrezi pentru a-ți consolida imaginea brandului în piață.
Cuprins
- Ce este credibilitatea unei afaceri?
- Cum să construiești credibilitate când ai un business nou
- #1 Asigură-te că ai un website profesionist
- #2 Oferă informații și resurse gratuite clienților
- #3 Oferă servicii/produse de calitate și cere feedback de la clienți
- #4 Investește în serviciul de suport clienți și asigură-te că e de înaltă calitate
- #5 Folosește testimoniale pe site
- #6 Fii onest
- #7 Investește în marketing
Ce este credibilitatea unei afaceri?
Dacă vrei să ai o afacere de succes trebuie mai înainte să îți construiești o reputație impecabilă în piață. Doar prin încrederea clienților îți vei putea câștiga un loc superior în fața competitorilor și astfel îți vei transforma ideea de business într-o afacere fezabilă, scalabilă și cel mai important, credibilă.
Prin urmare, credibilitatea unui business este instrumentul prin care o idee se transformă într-o afacere, câștigă audiență și astfel, generează venituri sustenabile.
Cum să construiești credibilitate când ai un business nou
Poate părea dificil, mai ales atunci când pornești de la o idee, și nimic mai mult, însă fără îndoială, credibilitatea este acel aspect în care merită să investești. E nevoie de multă muncă și dedicare pentru a o construi și mai ales pentru a o menține, însă beneficiile pe care le oferă sunt extrem de valoroase. Află în continuare ce poți face pentru a câștiga încrederea clienților în brandul tău, și desigur în produsele sau serviciile oferite.
#1 Asigură-te că ai un website profesionist
Pentru a câștiga încredere trebuie mai întâi să-ți faci cunoscute serviciile/produsele.
Cum faci asta? Prezintă-ți clar serviciile/produsele cu ajutorul unui website profesionist. Este important să nu „bați câmpii” și să te asiguri că mesajul de pe site este cât mai bine enunțat. De asemenea, site-ul trebuie să nu dea impresia că ar fi făcut de un amator, deoarece felul în care te prezinți în online este cartea de vizită pe care o lași potențialilor clienți. De asemenea, nu uita că rețelele de socializare sunt mijloace perfecte pentru a distribui informații despre brandul tău și că te pot ajuta să atragi mai mulți potențiali clienți. Un lucru bine cunoscut este că un business activ în online (site, Facebook, Instagram, Twitter, Tik Tok, LinkedIn și chiar YouTube) va fi considerat mai credibil și mai convingător.
#2 Oferă informații și resurse gratuite clienților
Lucrurile gratuite sunt întotdeauna bine primite de clienți. Nu ezita să oferi mostre de produse, sau materiale informative gratuite. Oferă clienților resurse valoroase fără să le ceri nimic în schimb. Lasă-i să testeze avantajele serviciilor/produselor tale și câștigă-le astfel interesul. Îți vor rămâne loiali și vor continua să cumpere pentru că vor avea încredere în calitatea și profesionalismul tău.
#3 Oferă servicii/produse de calitate și cere feedback de la clienți
Ceea ce face să funcționeze motorul unei afaceri este satisfacția clientului. Atunci când oferi produse sau servicii care aduc valoare pentru clienți, succesul nu este departe.
Cum obții un feedback pozitiv din partea clienților? Prin produse/servicii de calitate, care se diferențiază de cele ale competitorilor și care le aduc clienților un nivel ridicat de satisfacție.
Cum te ajută feedback-ul clienților? Dacă experiențele acestora sunt vizibile pentru viitori potențiali clienți (de exemplu prin recenzii pe rețele de socializare), credibilitatea afacerii tale crește. Astfel, numele brandului tău va fi tot mai cunoscut și vei începe să îți consolidezi poziția în piață.
#4 Investește în serviciul de suport clienți și asigură-te că e de înaltă calitate
Un alt aspect important este comunicarea cu clientul. Trebuie să permiți potențialilor clienți să îți transmită rapid și ușor eventualele neclarități pentru a nu-i pierde. Așadar, cheltuielile cu serviciul de suport clienți trebuie considerate o investiție în dezvoltarea afacerii, deoarece feedback-ul clienților și problemele pe care aceștia le identifică te pot ajuta să-ți îmbunătățești produsul și deci, să îți crești afacerea.
#5 Folosește testimoniale pe site
Alături de recenziile din social media, testimonialele activează principiul dovezii sociale, sporind astfel credibilitatea afacerii. De multe ori este suficient să vezi că alte persoane au obținut rezultate bune cu un anumit produs sau serviciu pentru a te convinge să îl încerci și tu.
Gândește-te spre exemplu la achiziția unor produse de pe eMag. Prima dată te uiți la evaluările altor persoane, iar dacă mesajele acestora sunt în mare parte pozitive, de cele mai multe ori achiziționezi produsul respectiv.
De multe ori, testimonialele reprezintă cele mai de încredere surse de informare, alături de părerile prietenilor, așa că nu ezita să incluzi pe site o secțiune de testimoniale. Poți folosi chiar print screen-uri cu testimoniale / feedback primite în mesagerie (telefon/social media). Acestea oferă multă credibilitate deoarece persoanele interesate pot valida identitatea clientului satisfăcut
#6 Fii onest
De multe ori antreprenorii pot fi tentați să își “îmbrace” produsele/serviciile într-o poveste care deseori se îndepărtează de realitate și care este, în mod evident o exagerare sau chiar o distorsionare a situației reale. Deși nu este nimic greșit în a-ți prezenta produsele/serviciile în cel mai favorabil și creativ mod posibil (asta înseamnă marketing până la urmă 🙂 ), nu fă rabat de la onestitate.
Este important să fii cinstit cu clienții tăi pentru a le câștiga încrederea și pentru a-i fideliza. Satisfacția lor poate fi o ancoră pentru credibilitatea afacerii, deoarece în acest fel construiești relații pe termen lung cu ei. În plus, feedback-ul lor va funcționa ca un magnet pentru alți clienți.
#7 Investește în marketing
Înainte de a porni o afacere este bine să ai un plan, să revii periodic la el, și pe baza lui să dezvolți o strategie de optimizare a afacerii pe toate palierele. Un loc important în strategia ta trebuie să ocupe marketingul, care nu trebuie să se rezume la prezența pe rețelele sociale și la website-ul de prezentare.
Ce poți face?
- Folosește reclama de orice fel, de la articole pe blogul propriu, la cele de tip advertorial, interviuri, podcast-uri și informează-ți astfel audiența cu privire la brandul tău, construiește-ți o identitate și fă-ți cunoscute produsele/serviciile. Reclamele te vor ajuta în primul rând să câștigi vizibilitate, iar mai apoi să-ți formezi o bază de clienți.
- Apelează la toate instrumentele de marketing și re-marketing pentru a câștiga încredere și pentru a-ți consolida poziția în piață. Conform studiilor, expunerea audienței la mesajul tău o dată sau de două ori nu este suficientă pentru a obține efecte de lungă durată. Este nevoie de repetiție pentru ca reclamele și strategia de marketing să aibă efect.
- Nu ezita să aloci un buget considerabil pentru marketing, acesta fiind propulsorul afacerii tale.
„Sistarea reclamelor pentru a economisi bani este ca și cum ai opri ceasul pentru a economisi timp” – Henry Ford
De altfel, trebuie să știi că indiferent de cât de bun este produsul sau serviciul tău, dacă nu reușești să îl promovezi pe piață, acesta poate trece neobservat, la fel ca business-ul tău.
Credibilitatea este un capital valoros pentru afacerile la început de drum, și deși este greu de obținut, este și mai greu de păstrat. Pune în aplicare cele șapte sfaturi de mai sus și începe să lucrezi la câștigarea încrederii clienților tăi. Și nu uita, o afacere credibilă va atrage întotdeauna clienți, angajați și nu în ultimul rând, investitori de calitate.