Cele mai bune cărți de business pentru antreprenori
De ce să citești cărți de afaceri despre antreprenoriat, marketing şi despre managementul unei firme? Pentru că te ajută să dobândești gândirea realistă şi pragmatică necesară în dezvoltarea unei afaceri. Iată o listă cu 10 cele mai bune cărți de business pentru antreprenori care să te ajute în drumul tău către o afacere de succes.
Cuprins
- “Mitul antreprenorial” – Michael E. Gerber
- “Personal MBA. Stăpânește arta afacerilor” – Josh Kaufman
- “Gândire rapidă, gândire lentă” – Daniel Kahneman
- “Obviously Awesome” – April Dunford
- “The Great Mental Models” – Shane Parrish
- “The Almanack of Naval Ravikant” – Eric Jorgenson
- “Instrumentele titanilor” – Tim Ferriss
- “Chop Wood Carry Water: How to Fall in Love with the Process of Becoming Great” – Joshua Medcalf
- “De la zero la unu. Note despre startup-uri sau cum să construiești viitorul” – Peter Thiel
- “Nu trebuie să fie nebunie la birou” – David Heinemeier, Jason Fried
“Mitul antreprenorial” – Michael E. Gerber
Nu poți să începi o afacere fără să citești mai întâi “Mitul antreprenorial”, de Michael E. Gerber. Această carte îți arată cum să-ți faci afacerea să funcționeze fără tine, cum să devii om de afaceri, și nu angajat în propria afacere.
Ce este Mitul antreprenorial de fapt? Ideea total greșită de a deveni antreprenor pentru că vrei să scapi de statutul de angajat și să fii propriul șef. Nu poți să faci o afacere de succes doar cu abilități tehnice.
Gerber evidențiază în cartea sa cele trei funcții dintr-o afacere:
- Antreprenor – vizionarul orientat spre viitor care urmărește oportunități
- Manager – care planifică și organizează afacerea în toate detaliile
- Tehnician – care se concentrează asupra sarcinii în cauză, executantul
El subliniază faptul că odată cu creșterea afacerii, trebuie să îți schimbi și rolul. Este necesar să te distanțezi de rolul de tehnician și să fii mai mult antreprenor. Învață să delegi pentru a-ți lăsa timp pentru identificarea unor noi oportunități.
“Personal MBA. Stăpânește arta afacerilor” – Josh Kaufman
“Personal MBA: Master the Art of Business” – Josh Kaufman este una dintre acele cărți pe care trebuie neapărat să le citești înainte de a începe o afacere. Întreaga premisă a cărții este aceea că nu trebuie să mergi la o școală de afaceri sau chiar să urmezi cursuri online pentru a avea echivalentul unui MBA. Josh susține că citirea dedicată a 30 sau 40 de cărți combinată cu experiența din lumea reală este o utilizare mai bună a banilor decât un MBA.
Mai mult decât o carte, “Personal MBA: Master the Art of Business” este o hartă care îți oferă o imagine de ansamblu, te ajută să începi o strategie de afaceri. Kaufman oferă în cartea sa explicații pentru multe concepte diferite și definește numeroși termeni într-un format simplu, ușor de citit, de înțeles și de aplicat.
Te va ajuta această carte să ai o afacere de succes? Nu, dar îți va oferi câteva resurse utile în antreprenoriat, precum și elementele de bază pentru
- furnizarea de valoare clienților tăi,
- stabilirea prețurilor pentru serviciile oferite
- și scalarea afacerii prin creșterea veniturilor.
“Gândire rapidă, gândire lentă” – Daniel Kahneman
“Gândire rapidă, gândire lentă” – o carte excelentă despre modul în care gândim, scrisă de un economist laureat al premiului Nobel. O carte interesantă despre
- cum funcționează mintea,
- despre erorile de judecată și memorie
- și ce să facem pentru a nu cădea pradă scurtăturilor minții noastre.
Prin cartea sa, Daniel Kahneman ne duce într-un tur revoluționar al minții și explică cele două sisteme care conduc modul în care gândim:
- Sistemul 1 este rapid, intuitiv și emoțional
- Sistemul 2 este mai lent, mai deliberativ și mai logic.
În general, luăm decizii rapid cu sistemul 1, adesea pentru că sistemul 2 este pur și simplu leneș. Ambele sisteme sunt necesare, dar ambele sunt supuse erorilor.
“Obviously Awesome” – April Dunford
Scurtă, utilă, practică. “Obviously Awesome” este una dintre cele mai bune cărți de afaceri, care îți va schimba viziunea privind construirea unui startup. Indiferent dacă ești antreprenor, marketer sau agent de vânzări cartea lui Dunford îți va oferi informații relevante despre cum poți face ca produsul tău să fie cel câștigător.
Ce poți să înveți din această carte?
- Cele cinci componente ale poziționării eficiente
- Cum să găsești clienții potriviți
- Cum să identifici cea mai bună piață pentru produsele tale
- Cum să folosești tendințele pieței pentru a ajuta cumpărătorii să înțeleagă de ce este important să cumpere acum
- Cum să îți prezinți produsele
“The Great Mental Models” – Shane Parrish
Shane Parrish oferă prin cartea sa “The Great Mental Models” o nouă viziune asupra vieții. Este ghidul inovator de care ai nevoie pentru a-ți îmbunătăți gândirea. Seria include patru volume care acoperă ideile de bază, atemporale, pe care ar fi trebuit să le înveți la școală și care se aplică în viața reală, și desigur, în afaceri. Citește această carte și învață să eviți problemele înainte ca acestea să apară. Vei putea astfel, să iei decizii mai bune, inclusiv în business-ul tău.
“The Almanack of Naval Ravikant” – Eric Jorgenson
“The Almanack of Naval Ravikant” nu este o carte obișnuită, ci mai degrabă o colecție de interviuri podcast, fluxul de Twitter al lui Naval și, probabil, alte resurse. Eric folosește viziunea lui Naval (cel mai faimos investitor în Silicon Valley) pentru a te ajuta să descoperi modul de a implementa în viața ta bogăția, judecata, fericirea și înțelepciunea.
“Instrumentele titanilor” – Tim Ferriss
O carte care inspiră și care motivează, “Instrumentele titanilor” este mijlocul prin care Tim oferă sfaturi cu privire la principiile care au funcționat pentru el și le elaborează în detaliu. Acesta include în cartea sa sugestii, sfaturi și rutinele unor celebrități, sportivi și antreprenori, scopul său fiind de a ajuta aspiranții la antreprenoriat să își găsească mai ușor direcția și resursele necesare dezvoltării unei afaceri.
“Chop Wood Carry Water: How to Fall in Love with the Process of Becoming Great” – Joshua Medcalf
Succesul unei afaceri este ceva ce se obține cu multă muncă, eforturi financiare susținute și timp investit. Joshua Medcalf subliniază în cartea sa faptul că tot ce trăiești, bun sau rău, este o oportunitate de a învăța. El punctează câteva aspecte interesante despre munca din greu și despre faptul că nu trebuie să te aștepți ca ceva grozav să vină ușor.
Dacă te gândești să-ți deschizi o afacere, sau ești la început de antreprenoriat, cartea aceasta este pentru tine. Vei învăța ce este răbdarea în afaceri și de ce este important să înveți constant.
“De la zero la unu. Note despre startup-uri sau cum să construiești viitorul” – Peter Thiel
O carte fascinantă, excelentă pentru investitori și antreprenori este “De la zero la unu. Note despre startup-uri sau cum să construiești viitorul” – Peter Thiel. O perspectivă excelentă oferită de unul dintre cei mai timpurii și mai mari antreprenori în tehnologie, nu numai pentru start-up-uri, ci și pentru viață.
De ce nu trebuie să lipsească din colecția ta de cărți de business la început de antreprenoriat?
Pentru că această carte îți oferă o regulă fundamentală menită să te ajute să dezvolți un business unic, cu șanse reale de succes: „Începe ceva de la Zero, adică de la fundamentul lucrării și nu de la Unu, adică care a fost creat în trecut, dacă vrei cu adevărat să creezi ceva nou și 100% original și să obții valoarea pe care o visezi. „.
Care este mesajul?
Creează un business inovator, nu copia ideile altor antreprenori. Îndrăznește să faci ceva complet diferit, nou și uimitor, creează-ți propria poveste de succes, și vei observa diferența de valoare.
“Nu trebuie să fie nebunie la birou” – David Heinemeier, Jason Fried
David Heinemeier și Jason Fried oferă antreprenorilor o nouă viziune despre relația angajat-angajator prin toate cele trei cărți, astfel:
- În “Rework” au încercat să convingă angajații că există o modalitate mai bună de a lucra.
- În “Remote” au încercat să convingă angajații și angajatorii că „munca” nu este ceva constrâns de spațiu.
- În această continuare, “Nu trebuie să fie nebunie la birou (It Doesn’t Have to Be Crazy at Work)”, încearcă să-i convingă pe angajatori că „simțul urgenței” nu este cheia succesului.
Aceasta este o carte care trebuie citită și recitită în mod regulat de orice antreprenor. Este o carte care demonstrează că poți construi o afacere diferit, conform propriilor reguli, într-un mod care să fie plin de satisfacții și corect pentru toți cei implicați.
La fel ca „Rework” și „Remote”, această carte indică greșeli precum: orele prelungite de lucru și privarea de somn, stresul, sarcinile de lucru parcă nesfârșite. Toate duc inevitabil către epuizare și implicit către eșec. “Nu trebuie sa fie nebunie la birou” demonstrează că acest haos nu afectează doar angajații. Antreprenorii se epuizează în egală măsură, poate chiar mai mult, iar asta poate duce la decizii de business greșite.
Mesajul cărții este clar: O productivitate mai mare nu stă în mai multe ore de lucru, ci în mai puțină risipă și mai puține lucruri care distrag atenția și provoacă stres cronic. O afacere este o sumă de alegeri. Fiecare zi reprezintă o șansă nouă de a face o altă alegere, una diferită. Tu ce alegi?
Acestea sunt doar câteva propuneri de cărți de afaceri pe care cred că trebuie să le citești înainte de a face primii pași în antreprenoriat. Nu îți vor arăta drumul către succes, ci doar te vor ghida cu ajutorul unor informații, sfaturi și noțiuni utile. Sunt și alte cărţi foarte bune pentru antreprenori pe care le-ai putea citi. Contează doar să citeşti şi să aplici ceea ce citeşti.