Obține un Cod EORI Online

Cod EORI eliberat de Direcția Regională a Vămilor în următoarele 24-48 ore cu doar 99 de Lei

Obține cod EORI Peste 5000 de clienți mulțumiți

Simplu și Rapid

Obține un Cod EORI Online

Completarea și transmiterea cererii către Direcția Vamală

Fără taxă de urgență, toate cererile sunt procesate imediat

Deblocarea CNP-ului / CUI-ului dacă este cazul

Livrarea codului EORI direct pe email

Suport telefonic și pe email

Satisfacție garantată: dacă ești nemulțumit, îți dăm banii înapoi

99 Lei

100% Online

Cum funcționează?

  • 1. Intri în aplicația StartCo
  • 2. Completezi datele tale și încarci documentele de identitate
  • 3. Completăm și transmitem cererea pe loc către Direcția Vamală
  • Primești codul EORI de la Direcția Vamală direct în inbox în următoarele 24-48 de ore.

Obții codul EORI simplu și rapid, fără să te deplasezi.

Rapid Cu aplicația inteligentă StartCo, obții codul EORI imediat. Nu trimiți nimic pe email, nu listezi nimic, nu te deplasezi.
Flexibil Obții codul EORI când vrei tu și de oriunde te-ai afla. Nu depinzi de programul altcuiva sau de o locație anume.
Stress Free Nu interacționezi cu instituțiile. Economisești stres și energie și ai mai mult timp pentru lucrurile importante.
Simplu și fără efort La StartCo găsești o experiență digitală simplă și user-friendly, NU proceduri stufoase, dosar cu șină și birocrație.
Ești pe mâini bune Suntem alături de tine și îți oferim suport telefonic, pe email și prin chat oricând ai întrebări sau ai nevoie de ajutor.

Ce trebuie să știi despre Codul EORI

Ce este un Cod EORI?

Codul EORI sau numărul EORI (Numărul de Înregistrare și Identificare a Operatorilor Economici) este un cod unic atribuit operatorilor economici din UE. Sistemul EORI a fost introdus pentru prima dată în iulie 2009 cu scopul de a menține evidența importurilor și exporturilor pe teritoriul Uniunii Europene.

Cine are nevoie de un Cod EORI?

Orice persoană fizică sau firmă care importă bunuri din afara Uniunii Europene sau care exportă bunuri dintr-o țară UE în țări non-UE are nevoie de un cod EORI. Plata taxelor vamale se poate face doar în baza unui cod EORI!

IMPORTANT: Persoanele fizice care importă bunuri în scopuri personale nu sunt obligate să obțină un cod EORI. De obicei, firmele de curierat care transportă bunurile (spre exemplu DHL) oferă posibilitatea achitării taxelor vamale în numele clienților, în schimbul unui comision. Dacă, însă, persoana fizică deține un cod EORI, aceasta poate achita taxele vamele direct în contul Trezoreriei, scăpând astfel de plata comisionului către firma de curierat.

Este bine să știi că dacă firma ta face parte dintr-un grup de firme, atunci codul EORI se obține pentru societatea-mamă, nu pentru fiecare filială în parte.

Dacă faci comerț doar în interiorul Uniunii Europene, atunci nu ai nevoie de un cod EORI.

Când trebuie să aplici pentru un Cod EORI?

Dacă vrei să exporți marfă, va trebui să deții un cod EORI înainte de a trimite bunurile.

Dacă vrei să imporți marfă, atunci vei avea nevoie de un cod EORI atunci când bunurile ajung în România, pentru a putea plăti taxele vamale.

Dacă imporți bunuri și nu ai un cod EORI, atunci marfa nu va putea ieși din vamă. Dacă marfa este blocată în vamă, aceasta generează costuri de depozitare, pe care va trebui să le achiți.

Cum obții un Cod EORI?

În România, codurile EORI sunt înregistrate și atribuite de către Direcția Generală a Vămilor, prin cele 8 direcții regionale vamale (București, Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Galați, Iași, Ploiești și Timișoara). Astfel, cererea de acordare a unui cod EORI se depune la direcția regională vamală de care aparține firma sau, după caz, persoana fizică (spre exemplu, dacă ești din Ilfov vei depune cererea la Vama București; dacă ești din Tulcea la Vama Galați, ș.a.m.d.).

StartCo completează și transmite cererea de acordare a unui cod EORI în mod electronic. Datele necesare sunt cele de identificare ale firmei sau persoanei fizice (numele firmei, CUI, cod CAEN principal, adresa sediului, codul de TVA pentru firmele plătitoare de TVA, persoane de contact, etc.). Cererea completată și semnată de către titular se transmite apoi direcției regionale vamale competente, împreună cu următoarele documente doveditoare: copie după Certificatul de Înregistrare al Firmei, Actul Constitutiv, Rezoluția de la Registrul Comerțului și Certificatul de Înregistrare în scopuri TVA, dacă este cazul.

Cererile se soluționează de regulă în aceeași zi sau în decurs de câteva zile lucrătoare, în funcție de numărul de solicitări primite de direcția regională vamală.

StartCo

antreprenori

Acum poți să te concentrezi pe ce e cu adevărat important. Pe ce știi să faci mai bine. Pe afacerea ta. StartCo există pentru antreprenori. Am redus birocrația la câțiva pași ușor de urmat. StartCo îi susține pe antreprenori. Am tradus legislația în limbaj uman. Am eliminat deplasările la instituții și statul la cozi.

Ai sprijin la fiecare pas

Îți oferim suport telefonic, pe email și prin chat oricând ai întrebări sau ai nevoie de ajutor

Apelează-ne la 0371 700 410 sau completează formularul de contact și te sunăm noi. Suntem aici pentru tine!

Satisfacția clienților noștri este cea mai importantă.

Dacă ești nemulțumit de colaborarea cu noi, poți renunța, fără nicio consecință și îți dăm banii înapoi.